کد خبر: 275374
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

بازار علی‌رغم تهدید آمریکا پر از مواد غذایی است

عبدالمهدی بخشنده معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: آمریکا اعلام کرده بود کاری می‌کند طی سه ماه در ایران قحطی پیش بیاید اما بازار ما پر از مواد غذایی است و ما با موفقیت از این پیچ عبور می‌کنیم.

بازار علی‌رغم تهدید آمریکا پر از مواد غذایی است
کد خبر: 275374
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالمهدی بخشنده معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی گفت: بخش کشاورزی 83 درصد کالری مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند. به طوریکه فائو سازمان خواربار جهانی ایران را در جایگاه با امنیت غذایی بالا قرار داده است.

بخشنده با تأکید بر اهمیت تأمین امنیت غذایی در کشور گفت:‌ به پشتوانه همین امنیت غذایی بالای کشور بود که سرداران دیپلماسی کشور توانستند محکم و استوار مذاکره کنند.

وی گفت:‌آمریکا اعلام کرده بود که کاری می‌کنیم طی سه ماه قحطی در ایران پیش بیاید و در این زمینه هم از هیچ کاری فروگذار نکردند اما نتیجه آن شد که اکنون بازار ما پر از مواد غذایی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی وسیع کردیم که مردم هیچ مشکلی نداشته باشند و نه تنها این تحریم‌ها کارساز نخواهد شد بلکه با موفقیت از این پیچ عبور خواهیم کرد.

معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در انجام برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نتایج خوبی داشته است، گفت: بر اساس ارزیابی‌های سازمان برنامه و بودجه وزارت جهاد در بین دستگاه‌ها بهترین مقام را کسب کرده است.

به گفته بخشنده، 122 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود که یک جهش بزرگی بوده و علاوه بر آن توانسته‌ایم عملکرد مصرف آب را بهتر کنیم.

وی گفت: پیش از این از هر متر مکعب آب 830 گرم مواد غذایی تولید می‌کردیم که اکنون این رقم به 1020 گرم رسیده است.

بخشنده همچنین تأیید کرد: عملکرد ما در برنامه پنجم توسعه نشانگر این است که ما اهداف برنامه ششم توسعه را محقق خواهیم کرد.

وی در عین حال بیان کرد: ظرفیت‌های خالی در بخش کشاورزی فراوان است و ما باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها