امیر قطر خواستار مذاکره و آرامش میان هند و پاکستان شد

امیر قطر و وزارت خارجه مصر به طور جداگانه اسلام‌آباد و دهلی‌نو را به آرامش و حل‌و‌فصل اختلافات خود از طریق گفت‌وگو فراخواندند.

امیر قطر خواستار مذاکره و آرامش میان هند و پاکستان شد
کد خبر: 275414
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۲:۳۶:۵۳

اعتمادآنلاین| «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با نارندا مودی و عمران خان، نخست‌وزیران هند و پاکستان با آنها درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آنها تنش میان این دو کشور در مناطق مرزی گفت‌وگو کرد.

امیر قطر، هند و پاکستان را به آرامش و روی آوردن به گفت‌وگو برای مهار تنش موجود میان دو طرف فراخواند.

وی همچنین در تماس تلفنی خود با نخست وزیران هند و پاکستان با آنها درباره روابط دوجانبه میان دوحه و اسلام آباد و دهلی نو بحث و گفت‌وگو کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه مصر نیز در واکنش به تنش میان هند و پاکستان با صدور بیانیه‌ای دو طرف را به خویشتن‌داری و آرامش فراخواند.

وزارت خارجه مصر در این بیانیه بر اهمیت در اولویت قرار دادن زبان گفت‌وگو برای حل‌و‌فصل مسائل برجسته میان دو کشور و دوری از تشدید تنش تاکید کرد، چرا که این مسأله آثار منفی بر امنیت و ثبات پاکستان و هند و به طور کلی جنوب آسیا دارد.

تنش نظامی اخیر میان هند و پاکستان از زمان حمله انتحاری گروه جیش محمد به نظامیان هندی در ایالت کشمیر آغاز شد. در آن حمله که روز پنج‌شنبه 25 بهمن روی داد دست‌کم 40 تن از نیروهای پلیس هندی کشته شدند و پس از آن هر دو کشور چهارشنبه از ساقط کردن هواپیماهای نظامی یکدیگر خبر دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها