کد خبر: 275426
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد:

چرا بهترین فوتبالیست زن جهان، جام جهانی را فدای رسیدن به برابری کرد؟

من می‌دانم چه می‌خواهم و چه ارزشی دارم. در چنین شرایطی گرفتن تصمیمات سخت آسان می‌شود. وقتی می‌دانی که چه می خواهی و برای چه ارزش‌هایی ایستادگی می‌کنی دیگر همه چیز به این برمی‌گردد که چقدر با خودت صادق باشی و خودت بمانی.

چرا بهترین فوتبالیست زن جهان، جام جهانی را فدای رسیدن به برابری کرد؟
کد خبر: 275426
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌منیژه موذن: ‌ می‌توانی تاریخ‌ساز یا اولین باشی ولی توجه جهان به سمت دیگری باشد. از تو درباره آنچه به دست آورده‌ای یا گل‌هایی که زده‌ای یا رکوردهایی که شکسته‌ای نمی‌پرسند. سوال‌هایی که می‌پرسند در مورد استعداد خارق العاده‌ات در فوتبال یا عملکرد بی‌نظیرت نیست، بلکه درباره استعدادت در رقصیدن است. این خلاصه تجربه بهترین فوتبالیست زن جهان در سال 2018 است.

آدا هگربرگ در مصاحبه با سی‌ان‌ان پس از دریافت جایزه بالون‌دور و سوال‌های مطرح شده توسط مجری گفت: مشخص است که انتظار داشتم در مورد استعدادم و احساسم به عنوان کسی که جایزه را برده از من سوال شود اما آنقدر از بردن جایزه خوشحال بودم که به چیز دیگری توجه نمی‌کردم.

هگربرگ بازیکن با استعدادی است. او سه قهرمانی چمپیونزلیگ دارد. 33 گل در بیست و یک بازی برای لیون به ثمر رسانده است و رکورد گل زده در یک فصل چمپیونزلیگ را شکسته است.

در سن 23 سالگی بهترین سالهایش در مقابلش قرار دارند. افتخارات بزرگی در انتظار بازیکنی است که نزدیک به 300 گل به ثمر رسانده است.

انتظار می‌رفت اولین زنی که مهمترین جایزه فردی در فوتبال را می‌برد به سرخط خبرها تبدیل شود.حالا همه بازیکن نروژی را به خاطر خواهند آورد اما با یک پاورقی. سوالی که مجری برنامه درباره رقص هگربرگ از او پرسید. در شبی که قرار بود موفقیت بزرگ ورزش زنان باشد نابرابری در معرض توجه قرار گرفت.

تلاش هگربرگ برای رسیدن به برابری

هگربرگ در سال 2014 به فرانسه رفت و به تیم لیون پیوست اما همواره اذعان کرده است خوش شانس بوده که در کشوری بزرگ شده که موقعیت‌های برابری برای زن و مرد وجود دارد.

هگربرگ می‌گوید مادرش تاثیر زیادی بر او داشته است. همیشه به او اعتماد به نفس داده و تشویقش کرده تا از ابراز کردن آنچه فکر می‌کند نترسد.

به همین دلیل است که بهترین بازیکن فوتبال دنیا آماده است تا زندگی حرفه‌ای خودش را فدای برابری برای نسل‌های آینده کند.

هگربرگ بیرون زمین فوتبال هم به اندازه درون زمین فوق العاده است. در سال 2017 او به دلیل فرسایشی بودن شرایط فوتبال زنان در نروژ از تیم ملی کنار رفت.و در حالی که تنها 7 ماه به شروع جام جهانی در فرانسه باقی مانده است این فوتبالیست مطرح قصد تجدیدنظر در تصمیمش را ندارد.

در سال 2017 تیم‌های فوتبال زنان برای درآمد برابر با فوتبال مردان تلاش فراوانی کردند و پس از عملی شدن این خواسته نروژ به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در رسیدن به درآمد برابر برای زنان و مردان شناخته شد. اما این برای هگربرگ کافی نبود.

"همیشه موضوع پول نیست.این تلاش و عملکرد و حرفه ای بودن است که اهمیت دارد. تمام خواسته‌هایم را به فدراسیون مستقیما اعلام کردم اما تاثیری نداشت.

من می‌دانم چه می‌خواهم و چه ارزشی دارم. در چنین شرایطی گرفتن تصمیمات سخت آسان می‌شود. وقتی می‌دانی که چه می خواهی و برای چه ارزش‌هایی ایستادگی می‌کنی دیگر همه چیز به این برمی‌گردد که چقدر با خودت صادق باشی و خودت بمانی."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها