کد خبر: 275449
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۳:۲۸:۰۷
| |

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست:

شیوع بیماری‌های حیات وحش کاسته شده‌است

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش چشمگیر شیوع بیماری‌های حایز اهمیت در حیات وحش از جمله طاعون نشخوارکنندگان دام های کوچک نسبت به سال‌های گذشته گفت در سال جاری تا کنون هیچ گونه موردی از آنفلوانزی حاد پرندگان در حیات وحش کشور گزارش نشده است.

شیوع بیماری‌های حیات وحش کاسته شده‌است
کد خبر: 275449
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۳:۲۸:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ مجید خرازیان مقدم در دومین جلسه ارائه گزارش‌های پایش بیماری‌های حیات وحش در استان‌ها که با حضورمعاونان فنی ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی و با محوریت دفتر حیات وحش و آبزیان و مشاور امور بیماری‌های جانوری و بیماری‌های مشترک انسان و دام در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،با تاکید بر نظارت برتردد و واکسیناسیون دام‌های اهلی در داخل و مجاور مناطق تحت حفاظت شده گفت: سامانه هشدار سریع بیماری‌های حیات وحش به‌صورت پایلوت در استان البرز راه‌اندازی شد.

وی به ایجاد قرنطینه حیات وحش در استان‌های گلستان، فارس و سیستان و بلوچستان بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی با ستاد پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش اشاره و اظهارکرد: در سال جاری و با توجه به هماهنگی‌های منسجم ستادی و استانی و اجرای دستورالعمل‌های مرتبط و پایش‌های منظم و مستمر در مناطق تحت مدیریت سازمان همچنین همکاری‌های به‌موقع با ادارات کل دامپزشکی استان‌ها صورت گرفته است.

خرازیان مقدم تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های اخذ شده شیوع بیماری‌های حایز اهمیت در حیات وحش از جمله طاعون نشخوارکنندگان دام‌های کوچک کاهش چشمگیری نسبت به سالهای گذشته داشته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،در این جلسه گزارش‌های استانی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش و گزارش‌های پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دامی در حیات وحش ارائه شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها