کد خبر: 275514
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۹:۰۰
| |

خانه نیما، موزه خواهد شد

شهردار منطقه یک از قرار دادان «خانه نیما» به عنوان خانه موزه در خدمت شهروندان نیز خبر داد. این در حالی است که بیش از یک‌سال پیش تا کنون، هشدارها برای جلوگیری از تخریب خانه نیما یوشیج، پدر شعر نو ایران، در پی خارج شدن آن از ثبت ملی ادامه دارد.

خانه نیما، موزه خواهد شد
کد خبر: 275514
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید حمید موسوی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر تسهیلات شهرداری منطقه یک تهران برای سرمایه گذاران گردشگریگفت: ورودی ازگل به امام علی 7 هزار متر وسعت دارد که برای پمپ بنزین در نظر گرفته شده بود، که 72 مورد از موارد مشابه وجود دارد، که با مصوب کمیسیون ماده 5 با مشارکت به بخش خصوصی واگذار و یا مشارکت برای گردشگری می‌شود.

موسوی گفت: ما 102 کیلومتر مربع زمین مستعد گردشگری داریم که آماده پیگیری از مراجع ذیربط هستیم، تا بتواند طرح‌های گردشگری در این مناطق اجرا شود.

خانه نیمایوشیج

شهردار منطقه یک تهران افزود: در دهه 30 منطقه یک تهران 2 هزار و 300 هکتار فضای سبز داشته که اکنون به 300 هکتار رسیده که باید باغ‌ها را حفظ کرد و برای حفظ باغ‌ها حاضر به مذاکره هستیم.

موسوی بیان داشت: مکاتباتی با اوقاف تهران داشتیم که حاضریم باغ‌های اوقاف را اجاره و یا خریداری کنیم تا در خدمت شهر قرار بگیرد، ما آماده‌ایم باغ اراج را با شرایط فعلی از اوقاف اجاره کنیم.

شهردار منطقه یک از قرار دادان «خانه نیما» به عنوان خانه موزه در خدمت شهروندان نیز خبر داد.

وی گفت: تقاطع چمران به ولنجک تا انتهای سال انجام می‌شود و نیز تا پایان سال زیر پل تقاطع ارتش-امام علی تکمیل شده و ارتش به امام علی جنوب متصل و دوربرگردان اقدسیه خلوت خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها