کد خبر: 275565
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۷:۳۳:۳۰
| |

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی:

هم مناطق محروم و هم در حال توسعه مشکل فرار مغزها را دارند

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات مناطق در حال توسعه یا محروم فرار متخصصان از منطقه است.

هم مناطق محروم و هم در حال توسعه مشکل فرار مغزها را دارند
کد خبر: 275565
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۷:۳۳:۳۰

اعتمادآنلاین| سعیدرضا احمدی‌زاده در نشست هم‌اندیشی نخبگان و دانشگاهیان ترشیز که در محل مرکز آموزش عالی برگزار شد، عنوان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات مهم مناطق در حال توسعه یا محروم فرار متخصصان است، فرار این افراد موجب می‌شود توسعه اتفاق نیفتد و به همین دلیل زیرساخت نیز ایجاد نشود؛ وبا توجه به اینکه این چرخه همیشه در کشور وجود دارد، برای شکستن آن همت لازم است.

وی افزود: توسعه فقط به دست متخصصان شکل می‌گیرد و در هیچ جای دنیا توسعه فقط با پول به دست نمی‌آید، بلکه نیازمند فکر و علم است؛ کمبود علم موجب شده راه را اشتباه و موازی برویم و از سویی پروژه‌ها را اشتباه تعریف کنیم که این مسئله باعث وارد شدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی بیان کرد: همیشه می‌گوئیم علم، دانایی و فناوری و توانایی است؛ اگر بتوانیم فناوری را در منطقه حاکم کنیم، توانایی را زیاد کرده‌ایم؛ نخبگان هوش خوبی دارند، تخصص و خبرگی را کشف می‌کنند و اثرگذار هستند و در راه اعتلای آرمان‌های کشور خود تلاش می‌کنند.

احمدی‌زاده گفت: بالغ بر 30 عنوان تسهیلات به نخبگان تحت پوشش بنیاد نخبگان ارائه می‌شود که جایزه‌های تحصیلی، جذب در مؤسسات علمی و مؤسسات فناوری و… از آن جمله است. افرادی که در یک شرکت دانش‌بنیان مشغول به فعالیت شوند اگر از نخبگان تحت پوشش بنیاد نخبگان باشند، حقوق 3 سال اول‌شان را پرداخت خواهیم کرد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی اظهار کرد: سال گذشته در استان به 154 نفر از کسانی که واجد شرایط بودند به جای رفتن به خدمت نظام وظیفه تسهیلات داده شد و پروژه اجرا کردند. در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ نیز جوایز متعددی را می‌دهیم و به کسانی که امتیازات لازم را کسب کنند، از ماهی 400 هزار تومان تا 2.5 میلیون تومان در ماه حقوق ثابت داده می‌شود.

احمدی‌زاده هسته‌های مسئله محور را از جمله طرح‌های جدید سال جاری ذکر کرد و افزود: دولت برای کسی که نخبه می‌شود، به طور متوسط در سال 28 تا 40 میلیون اعتبارات نقدی و سایر تسهیلات را ارائه می‌دهد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه کاشمر قطب تولید انگور است، باید بر روی استارتاپاین محصول کار کرد تا گردش مالی خوبی ایجاد شود. باید مرکز نوآوری کاشمر به تائید هیأت امنای مرکز آموزش عالی برسد و مکاتبات لازم صورت گیرد تا بتواند ایده‌ها را جمع کند و از سویی بتوانیم اعتباراتی را تخصیص دهیم.

احمدی‌زاده بیان کرد: بسیاری از مخترعان نیازمند مشاوره تخصصی و بازاریاب هستند و ارتباط‌شان با نهادهای کشور که حمایت می‌کنند، کم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها