اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد

10 سیاستمدار قدرتمند جهان در سال 2018 چه کسانی هستند؟

رهبران حکومت‌ها نقش مهمی در تکامل و بلوغ کشورها بازی می‌کنند. سیاستمداران قدرتمند می‌توانند ملت خود را به عظمت برسانند. رهبران سیاسی، کشورها را نه صرفا در زمان صلح بلکه در طول دوره‌های بحرانی نیز سامان می‌دهند.  بنابراین باید اذعان کنیم که نقش آنها روی سیاره زمین بسیار قابل توجه است.

10 سیاستمدار قدرتمند جهان در سال 2018 چه کسانی هستند؟
کد خبر: 275573
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در تاریخ شاهد رهبران حکومت‌های بسیاری هستیم که حتی در بالاترین سنین، در زمینه‌ خود در رأس امور قرار داشته‌اند. در دنیای کنونی تنها می‌توان شاهد تعداد اندکی از این دست سیاست‌مداران بود. آدمی همواره برای شناخت چنین افرادی کنجکاو است. وب‌سایت نیوز‌بای‌ نت 10 نفر از قدرتمندترین سیاستمداران جهان در سال 2018 را اینگونه معرفی کرده است:

10. دیلما روسف (برزیل): دیلما روسف سیاستمدار چیره‌دست برزیلی و اقتصاددان است. او به عنوان سی‌‌وششمین رئیس‌جمهور این کشور در سالهای 2011 تا 2016 خدمت کرده است. دیلما روسف در عرصه دولتی گنجانده شده است. او قبلا در «رئیس ستاد ریاست‌جمهوری» و «وزارت معدن و انرژی» مشغول به کار بوده است. او در جایگاه خود دوره‌ای چالش‌برانگیز در برزیل را مدیریت کرد. بنابراین با توجه به تمام تلاش‌هایش، او در میان فهرست چیره‌ترین سیاستمداران در سطح جهان قرار می‌گیرد.

دیلما روسف

9. هیلاری کلینتون (ایالات متحده آمریکا) : هیلاری کلینتون واقعا می‌تواند برجسته‌‍ترین مبارز در تاریخ ایالات متحده باشد. او دقیقاً یکی از قوی‌ترین سیاستمداران این سیاره است. نام کامل او هیلاری دیانا رودهام کلینتون است. با توجه به میزان یاری مردم به او در انتخابات 20-16 می‌توان حدس زد که چه توانایی‌هایی دارد. او بیشترین تعداد رای و رای نمایندگان اصلی را در انتخابات مقدماتی 16-20 دموکرات‌ها دریافت کرد.

هیلاری کلینتون

8. آنجلا مرکل (آلمان): آنجلا مرکل یک سیاستمدار و همچنین صدراعظم آلمان از سال 2005 است. او به عنوان پیشگام «بالفعل» اتحادیه اروپا و احتمالا از موثرترین رهبران سیاسی در سیاره است. او یک رهبر عالی در آلمان است. مشارکت موثر او از اتحادیه اروپا قابل توجه است. او همچنین به عنوان یکی از قوی‌ترین زنان جهان شناخته شده است.

آنجلا مرکل

7. نارندرا مودی (هند): نخست‌وزیر هند می‌تواند از مقامات با تجربه دولتی در هند محسوب شود. او از آغاز قرار گرفتن در این منصب تصمیم گرفت که قانون‌گذار خوبی باشد. ما می‌توانین ببینیم که او علیرغم برخورداری از حمایت قوی، تاثیر بزرگی در سیاست‌های هند با کار خودش ایجاد کرده است.

نارندرا مودی

6. دیوید کامرون (بریتانیا): به‌راستی می‌توان او را یک سیاستمدار بریتانیایی دانست که به دولتش در مقام نخست‌وزیر در فاصله سال‌های 2010 تا 2016 خدمت کرده است. او رهبر حزب محافظه‌کار در سال 2005 بوده است. در زمان خودش از او برای بهتر شدن جشن و همچنین کاهش کسری بودجه فدرال تقدیر شد.

دیوید کامرون

5. مانوئل والس (فرانسه): مانوئل والس احتمالاً به عنوان یکی از مردمی‌ترین سیاستمداران جهان شناخته شده است. مقام دولتی فرانسوی که به کشورش از 2014 تا 2016 به عنوان نخست‌وزیر خدمت کرد و کارهای باورنکردنی برای پیشرفت فرانسه انجام داد، او به عنوان یکی از سیاستمداران بااستعداد و راسخ در دنیا شناخته شده است.

مانوئل والس

4. دونالد ترامپ (ایالات متحده آمریکا): یکی دیگر از رهبران سیاسی سرزنده یا مبارز در زمین است. او قبل از اینکه حیات سیاسی‌اش را شروع کند تاجر و چهره‌ای تلویزیونی بوده است. او علاقه خود را برای کار سیاست در سال 1987 اعلام کرد و سپس وارد کارزار انتخاباتی 16-20 شد. تأثیر رسانه او درجه یک بوده است و از این رو او سیاست رسانه‌ای آزاد گسترده را برای تلاش های انتخاباتی خود به کار گرفت.

دونالد ترامپ

3. ولادیمیر پوتین (روسیه): یکی از قابل اعتمادترین سیاستمداران جهانی است. او از1999 تا 2000 به عنوان نخست‌وزیر روسیه ابقا شد و برای درج در این مقاله آموزنده بایستی گفت که از 2008 تا 2012 نیز برای همین سمت انتخاب شده است. او از 7 می 2012 رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه بوده است. پیشتر او مقام ریاست جمهوری را در 2000 تا 2008 داشت. او قطعا از قدرتمندترین سیاستمداران در سطح جهان است.

ولادیمیر پوتین

2. عمران خان (پاکستان): عمران خان نیازی حزب سیاسی پاکستان به نام «جنبش عدالت پاکستان» را رهبری کرده است. پیش از اینکه وارد سیاست شود برای به عنوان یک بازیکن کریکت در سطح جهانی شناخته شده بود. او همچنین یک سیاستمدار واقعاً برجسته است. او با موفقیت در حال اصلاح سیستم ضعیف قوانین دولتی است.

عمران خان

1. شی جین پینگ (چین): «پیشگام اصلی» چین مدرن است. او رهبر عالی در جهان است. او نقش خود را به‌عنوان دبیرکل حزب کمونیست چین و همچنین رئیس کمیسیون مرکزی نظامی انجام می‌دهد. شی جین پینگ ارتباطات نمونه‌ای با دولت‌های مختلف دارد. او یکی از قدرتمندترین سیاستمداران جهان است.

شی جین پینگ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها