کد خبر: 275579
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

بوتفلیقه برای پنجمین‌بار نامزد انتخابات الجزایر شد

در میان اعتراضات مردمی و زدوخوردهای گسترده در خیابان‌های الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور 81 ساله این کشور اوراق مربوط به نامزدی‌اش را تسلیم ستاد انتخابات الجزایر کرد.

بوتفلیقه برای پنجمین‌بار نامزد انتخابات الجزایر شد
کد خبر: 275579
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در میان اعتراضات مردمی و زدوخوردهای گسترده در خیابان‌های الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور 81 ساله این کشور اوراق مربوط به نامزدی‌اش را تسلیم ستاد انتخابات الجزایر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های الجزایری اعلام کردند اعضای ستاد انتخاباتی بوتفلیقه با 5 اتوبوس اوراق مربوط به ثبت‌نام را به شورای قانون اساسی الجزایر آورده و رسما ثبت‌نام او را برای انتخابات سال 2019 اعلام کردند.

ستاد انتخاباتی بوتفلیقه به نمایندگی از او این ثبت نام را ساعاتی پیش از پایان مهلت قانونی ثبت نام و در حالی که رسانه‌ها از سکته مغزی او یا حداقل وخامت اوضاع جسمی‌اش سخن می‌گفتند انجام داد.

در همین راستا رویترز خبر داد دامنه اعتراضات نسبت به تلاش بوتفلیقه برای ادامه بقا در قدرت روز به روز افزایش پیدا می‌کند و با وجود ضعف و چنددستگی حاکم بر ساختار مخالفان و جامعه مدنی این کشور مخالفت با بوتفلیقه به محوری برای تجمع هرچه بیشتر مبدل شده است.

طبق اعلام این خبرگزاری ده‌ها هزار نفر از مردم در پایتخت و شهرهای دیگر با برگزاری تظاهرات از بوتفلیقه خواستند تا از نامزدی مجدد و پنجمین حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها