کد خبر: 275589
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

ایران از منظر رسانه‌های عربی/ دوشنبه ۴ مارس ۲۰۱۹، ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

مطبوعات عربی امروز دوشنبه چهارم مارس 2019 (13 اسفند 1397) اخبار مختلفی از ایران منتشر کردند که از تصویب بودجه سال 98 تا دستاوردهای تسلیحاتی ایران را در بر گرفته، اما استعفای ظریف و سفر بشار اسد به تهران هم همچنان دستمایه تحلیل‌های روزنامه‌نگاران عرب هستند.

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 275589
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مطبوعات عربی امروز دوشنبه، چهارم مارس 2019 (13 اسفند 1397) اخبار مختلفی از ایران را منتشر کردند که تصویب بودجه سال 98 تا دستاوردهای تسلیحاتی ایران را در بر گرفته است، در حالی که استعفای ظریف و سفر بشار اسد به تهران نیز همچنان دستمایه تحلیل های روزنامه نگاران عرب بود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه السیاسه کویت گزارشی از مصوبات مجلس شورای اسلامی منتشر کرد و با اشاره به تصویب قانون 3 دوره‌ای شدن حضور نمایندگان در مجلس آن را نوید انجام تغییرات در چهره‌های حاضر در صدر قدرت ایران دانست.

این روزنامه همچنین از پروژه سری ایران برای به‌روزرسانی موشک‌های حزب الله نوشت و به نقل از منابع اطلاعاتی اسرائیلی مدعی شد پروژه جدید موشکی حزب‌الله هزینه‌ای بالغ بر 17 میلیارد دلار داشته است. در حالی که السیاسه به نقل از همین منابع تاکید کرد اقدام بریتانیا در قرار دادن حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی هم در چارچوب همسویی با واشنگتن برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره علیه ایران انجام گرفت.

الجریده دیگر روزنامه کویتی در گزارشی از تهران در کنار انتشار تصویر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از به وجود آمدن دو دستگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با «FATF» نوشت و مدعی شد دولت روحانی تلاش‌های زیادی را برای پیشبرد تصویب این طرح انجام داده و حتی تلاش کرده با پیشنهاد اعطای برخی امتیازات به اعضای این مجمع به این مهم دست یابد امری که تا کنون با شکست مواجه شده است. این در حالی است که در زیر این گزارش ادعا کرده است که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به طرفداران برجام 2 با واشنگتن حمله کرده و آنها را دشمن توصیف کرده است.

در مقابل روزنامه البیان امارات در موضعی کاملا تهاجمی علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا کرده حمله تروریستی اخیر علیه اتوبوس سپاه در سیستان و بلوچستان حاصل آتشی است که انقلاب اسلامی از سال 1979 (بدو پیروزی انقلاب) با آن بازی می‌کند. به ادعای نویسنده این تحلیل حمایت ایران از مردم لبنان علیه تجاوز رژیم صهیونیستی یا کمک تهران به عراق در زمان تهاجم گروه وهابی داعش به این کشور، بازی با آتش است که اکنون بازخوردهای آن را می‌بیند.

روزنامه الصباح الجدید عراق در شماره امروز خود از برنامه‌های ایران برای بازسازی بخش برق عراق خبر داد.

روزنامه الشرق الاوسط ملزم شدن دولت روحانی از سوی پارلمان ایران به افزایش حقوق کارمندان را یکی از تیترهای امروز خود کرده و خبر داد شماری از نمایندگان به دولت نسبت به اظهارات محمدرضا نوبخت معاون رئیس جمهور در رابطه با عدم امکان افزایش حقوق در سال جدید هشدار دادند.

این روزنامه همچنین در گزارشی از بازگشت میرحسین موسوی به صدر اخبار در ایران از طریق یک تصویر که به مناسبت هفتادوهفتمین سالگرد تولدش منتشر شد، نوشت.

القدس العربی هشدار ایران به متحدان واشنگتن در خاورمیانه را از انتفاضه مردم کشورشان منعکس کرد و در یادداشتی از جدال در ایران برای الگوپذیری یا عدم الگوپذیری تهران از رفتارهای مذاکراتی کره شمالی نوشت.

روزنامه العرب لندن به سفر قریب‌الوقوع روحانی به بغداد اشاره و آن را تاکیدی بر نفوذ ایران در عراق دانسته و این کشور را منفذی برای تنفس اقتصاد ایران توصیف کرد.

در این گزارش ادعا شده است تهران طرح‌های خطرناکی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی به عراق پیشنهاد کرده است.

الرای الیوم نیز از غافلگیری جهان در مقابل سلاح ضدلیزری ایران نوشت و به نقل از مسئولان ایرانی خبر داد تهران برنامه‌هایی برای مقابله با پهپادهای آمریکایی در کنار تسلیحات لیزری این کشور دارد.

عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه الکترونیکی هم در یادداشتی پرسید آیا رئیس‌جمهور سوریه واقعا بدون هماهنگی با مسکو به سفر تهران آمد؟ به ویژه که این سفر در واکنش به توافق روسی- اسرائیلی جهت همکاری برای اخراج نیروهای ایران از سوریه انجام شده بود.

پرسش دیگر عطوان که آن را با خوانندگانش مطرح کرد در مورد تصمیمات محرمانه‌ای است که بین اسد و رهبران ایران در زمان دیدارش از تهران گرفته شده است. او در این رابطه پرسید آیا این امر مفسر حضور سردار سلیمانی و نبود ظریف در این نشست‌ها بود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها