قانون اساسی الجزایر به همه‌پرسی گذاشته می‌شود

رئیس‌جمهوری الجزایر پس از نامزد شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفت که پس از انتخابات، اصلاح قانون اساسی این کشور به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

قانون اساسی الجزایر به همه‌پرسی گذاشته می‌شود
کد خبر: 275594
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۸:۲۹:۳۲

اعتمادآنلاین| «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری الجزایر طی بیانیه‌ای پس از نامزد شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفت که پس از انتخابات، اصلاح قانون اساسی این کشور به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

«عبدالغنی زعلان» رئیس ستاد انتخاباتی بوتفلیقه پس از آنکه برگه‌های نامزدی وی را تحویل شورای قانون اساسی این کشور داد، بیانیه رئیس‌جمهوری الجزایر را قرائت کرد.

بوتفلیقه در این بیانیه اعلام کرد که مصمم است تا به مسئولیت تاریخی خود در تغییر ساختار نظام این کشور عمل کند. وی تاکید کرد که قانون اساسی جدید الجزایر «تولد دوباره جمهوریت» در این کشور خواهد بود و طی آن، قانون انتخابات مورد بازدید قرار خواهد گرفت و نهادی مستقل اداره آن را برعهده خواهد داشت.

بوتفلیقه اعلام کرد در صورتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود طی یک سال انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برگزار خواهد کرد و در آن انتخابات نامزد نخواهد شد. بوتفلیقه 82 ساله که تاکنون چهار دوره متوالی ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته است، در آوریل سال 2013 میلادی دچار سکته مغزی شد و برای درمان به پاریس سفر کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها