کد خبر: 275606
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۸:۴۲:۱۶
| |

سیر آمار غرق‌شدگی نزولی شد

بنابر اظهارات معاون توسعه سرمایه اجتماعی و ساماندهی سواحل و دریا در سازمان امور اجتماعی کشور، نسبت به سنوات گذشته و با اقدامات، مداخلات و بازرسی‌های انجام شده، میزان غرق شدگی در کشور سیرکاهشی داشته است.

سیر آمار غرق‌شدگی نزولی شد
کد خبر: 275606
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۸:۴۲:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ عباس قائد رحمت در پاسخ به این سوال که وزارت کشور چه اقداماتی برای ساماندهی و سالم سازی سواحل و دریاها انجام داده است؟ گفت: برای ساماندهی سواحل و دریاها از قبل تدارکاتی دیده شده و ستادهایی نیز تشکیل شده است که اعضای این ستاد در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد. همچنین سالم سازی شناگاه‌ها، تابلوگذاری در مناطق امن و آسیب زا، نصب پرچم و تغییرات آنان در صورت نیاز نیز از اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست از قبل تدوین شده و جلساتی نیز با حضور این دستگاه‌ها در حال برگزاری است که این سه دستگاه با همکاری هم سالم سازی دریا را دنبال می‌کنند. امیداریم برای نوروز سال 98 و تابستان سال 98 هیچ غرق شده‌ای نداشته باشیم. از طرفی تلاشمان را می‌کنیم که فضاهای پرنشاط و مفرحی را در سواحل کشور ایجاد کنیم.

معاون توسعه سرمایه اجتماعی و ساماندهی سواحل و دریا در سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: طرحی ویژه تحت عنوان" طرح مناطق ویژه گردشگری"را در دستور کار معاونت توسعه سرمایه اجتماعی سواحل و دریا سازمان اجتماعی کشور داریم که براساس آن با بهره‌گیری از تجارب برخی کشورها، تجارب داخلی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برخی از امتیازات تجمیع می‌شود. این طرح در حال تدوین است و امیدواریم نهایی شود تا با مشخص و متمرکز شدن زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بندرگاه‌های و سواحل کشور به صرفه باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آماری از تعداد غرق شدگان سال جاری وجود دارد یا خیر؟ گفت: نسبت به سنوات گذشته و با اقدامات و مداخلات و بازرسی‌های انجام شده میزان غرق شدگی در کشور سیرکاهشی داشته است، اما امیدواریم روزی این آمار به صفر برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها