نمایش ردپای کیارستمی بر هنر معاصر در «همراه باد»

کارگردان مستند «همراه با باد» با اشاره به آماده شدن این مستند برای نمایش در سینماها، و توافق با گروه هنر و تجربه، گفت: به محض دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم را اکران خواهیم کرد.

نمایش ردپای کیارستمی بر هنر معاصر در «همراه باد»
کد خبر: 275667
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی شادی‌زاده درباره وضعیت نهایی پروژه مستند «همراه با باد» که به زندگی مرحوم عباس کیارستمی فیلمساز فقید سینمای ایران می‌پردازد، اظهار داشت: هرچند عباس کیارستمی به عنوان یک فیلمساز مطرح در ایران و دنیا شناخته شده است اما این هنرمند وجوه دیگری مثل تسلط بر هنر تجسمی هم دارد که ما سعی کرده‌ایم در مستند «همراه با باد» این وجه از کیارستمی را بررسی کنیم.


او افزود: درواقع مستند «همراه با باد» درباره‌ تاثیر عباس کیارستمی بر هنر معاصر ایران است.


کارگردان مستند «همراه با باد» ادامه داد: در این مستند با هنرمندانی چون جواد مجابی (نویسنده و منتقد هنری)، آیدین آغداشلو (هنرمند نقاش)، لیلی گلستان (مترجم و گالری‌دار)، ابراهیم حقیقی (گرافیست)، کیانوش عیاری (فیلمساز)، محسن آزرم (شاعر و نویسنده) و امرالله فرهادی (گرافیست و از همسایه های 50 ساله کیارستمی) درباره مرحوم کیارستمی گفت و گو شده است.


شادی‌زاده با اشاره به اینکه فیلم به تازگی از گروه هنر و تجربه مجوز گرفته است، گفت: به دنبال مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که به محض دریافت تلاش می کنیم فیلم در گروه هنر و تجربه اکران کنیم.


وی افزود: تهیه کنندگی این مستند را علیرضا شادی زاده بر عهده دارد و سرمایه گذار نیز شریفی است که متاسفانه در برخی از خبرهای اسامی این دو نفر به اشتباه درج شده است.


این مستند ساز گفت: در مستند «همراه با باد» به کمک احمد و بهمن کیارستمی، فرزندان این فیلمساز فقید توانستیم از خانه و نقاشی‌های کمتر دیده شده کیارستمی نیز تصویربرداری کنیم که در مستند نمایش داده خواهد شد.


شادی‌زاده افزود: کیارستمی سینماگری مولف و جریان سازی بود که علاوه بر هنرهفتم در هنرهای دیگری مثل نقاشی، عکاسی نیز سررشته داشت، او حتی صنعتگری قهار بود. به همین علت تصمیم گرفتیم که ردپای کیارستمی را در هنرهای دیگر هم دنبال کنیم.


این مستندساز خاطرنشان کرد: با توجه به شخصیت بین المللی کیارستمی همزمان با اکران آن در ایران برای پخش بین المللی این مستند نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها