معاون وزیر صمت:

تولید خودرو افزایش پیدا کرد/ فرهنگ تولید کالای ایرانی نهادینه شود

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت عنوان کرد: با اجرای برنامه‌های حمایتی خوشبختانه صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشورمان با قدرت در حال تولید هستند و میزان تولید نیز روند افزایشی داشته است. 

تولید خودرو افزایش پیدا کرد/ فرهنگ تولید کالای ایرانی نهادینه شود
کد خبر: 275747
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد مقیمی حفظ وصیانت از تولید را از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن وتجارت برشمرد و گفت: یکی از نکات اصلی در شرایطی که محدودیت‌های بین المللی ایران را احاطه کرده است حفظ و پایداری تولید است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: البته تحریم‌های خارجی طی 40 سال اخیر همواره وجود داشته و نظام جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همکاری مردم توانسته است این محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد و در شرایط کنونی نیز با اتخاذ تدابیر مناسب و همراهی مردم از این وضعیت به سلامت عبور خواهیم کرد.

مقیمی ادامه داد: کشور‌هایی که تحریم ایران را دنبال می‌کنند، نوک پیکان را صنعت ایران قرار داده و بیش از هر صنعتی، بر روی صنعت خودرو هدف‌گذاری کرده اند.

وی با تاکید بر هوشیاری نظام و اتخاذ تدابیری برای برون رفت از محدودیت‌های ایجاد شده، خاطر نشان کرد: ما باید با همکاری یکدیگر و بهره مندی از خرد جمعی بتوانیم آثار و پیامد‌های تحریم را به حداقل برسانیم تا هیچ گاه آن‌ها به اهداف خود نرسند.

مقیمی در ادامه به اقدامات وزارت صنعت، معدن وتجارت در حمایت از صنایع به ویژه خودرو اشاره و تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های حمایتی خوشبختانه صنعت خودرو و قطعه سازی کشورمان با قدرت در حال تولید هستند و میزان تولید نیز روند افزایشی داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت رصد و پایش واحد‌های صنعتی در سراسر کشور و تسریع در رفع مشکلات صاحبان صنایع خاطر نشان کرد: علاوه بر رصد وضعیت واحد‌های صنعتی لازم است، دستورالعمل‌ها و تصمیم‌های جدید دولتی نیز به اطلاع فعالان بخش صنعت رسانده شود تا در فرآیند تولید با کمترین آسیب حرکت نمایند.

مقیمی خاطرنشان کرد: باید با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌ها تصویر واقعی از وضعیت صنایع کشور ترسیم شود تا بتوان با پیش بینی آینده هر صنعت، تدابیر و تصمیمات حمایتی در اسرع وقت اتخاذ کرده و اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به قانون استفاده حداکثری از تولید داخلی، شرایط فعلی را در توسعه ظرفیت صنایع مزیت دار موثر برشمرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ تولید کالای ایرانی و ترغیب صنایع به این سیاست باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تصویب این قانون بررسی‌هایی در حوزه‌های مختلف صنعتی انجام داده است و امیدواریم با ترغیب سرمایه گذاران به توسعه تولید ملی بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور بیشترین بهره را ببریم.

مقیمی خاطرنشان کرد: البته ضرورتی ندارد که ما در همه زمینه‌ها ساخت داخل را تقویت کنیم و یا به خودکفایی برسیم، اما می‌توانیم در صنایعی که دارای مزیت هستند، پتانسیل‌ها را شناسایی و توسعه ظرفیت این صنایع را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: بدون تردید وحدت کلمه که حضرت امام (ره) به آن اشاره داشتند همان هدف مشترکی است که امروز موجب اتحاد اقشار مختلف کشور شده است، همگرایی و اتحاد رمز موفقیت انقلاب بوده است و اعتماد به توانمندی‌های داخلی و مشترک کردن اهداف مختلف در جامعه موجب اعتماد بین مسئولان و بخش خصوصی خواهد شد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها