کد خبر: 275812
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

احمد نجفی، بازیگر سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بدون بودجه، هیچ تلاشی به چشم نمی‌آید/ بیمه و امور پزشکی برای هنرمندان ناکارآمدی‌های فراوان دارد/ ارشاد به فکر بهبود وضعیت بیمه هنرمندان باشد

احمد نجفی، بازیگر سینما درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ گفت: کمبود بودجه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بحران‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این موضوع دست و پای آدم را می‌بندد و با همه تلاشی هم که بخواهند بکنند، باز به چشم نمی‌آید.

بدون بودجه، هیچ تلاشی به چشم نمی‌آید/ بیمه و امور پزشکی برای هنرمندان ناکارآمدی‌های فراوان دارد/ ارشاد به فکر بهبود وضعیت بیمه هنرمندان باشد
کد خبر: 275812
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احمد نجفی، بازیگر سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره ارزیابی‌اش از عملکرد وزارت ارشاد گفت: «در مورد ارزیابی وزارت ارشاد، خیلی جاها باید تحلیل کرد. گاهی اتفاقاتی می‌افتد که نباید و گاهی هم اتفاقاتی که منتظریم و مفید است، نمی‌افتد. ضعف‌هایی در مدیریت‌ها و تغییرات پی در پی وجود دارد که در نهایت منجر به ایجاد بلاتکلیفی در تولیدات هنری، به‌ویژه سینما شده است؛ بلاتکیفی درباره سیاست‌های آینده.»

به گفته نجفی کمبود بودجه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بحران‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او در این باره گفت: «کمبود بودجه دست و پای آدم را می‌بندد. به هرحال هر حرکتی، هر فکری که بخواهد طراحی شود، احتیاج به بودجه دارد. با این اوصاف وقتی دست‌وبال بسته می‌شود، با همه تلاشی هم که می‌کنند، باز به چشم نمی‌آید و نخواهد آمد.»

او درباره مهم‌ترین اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «اگر قرار باشد وزارت فرهنگ و ارشاد، قدمی برای هنرمندان بردارد، باید وضعیت بیمه و بازنشستگی را سروسامان بدهد. اینکه پولی بدهیم و و بعد از آن معلوم نشود که چه برنامه‌ای در پیش است، صورت خوشی ندارد.»

نجفی با بیان اینکه اهالی هنر مثل صداوسیما، کلینیک‌های مخصوص ندارند، بیان کرد: «ما بازنشسته زیاد داریم. باید امنیت سلامت جسم و مال آن‌ها تامین شود. این درخواست در حالی است که ما هزینه بیمه و حق تعاونی را پرداخت می‌کنیم. من خیلی آرزومندم بهبود شرایط برای بخش سلامت هنرمندان ایجاد شود. به هر حال بخش سلامت بخش مهمی است و تا حالا ناکارآمدی‌های بسیاری داشته است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها