اسپیلبرگ علیه نت‌فلیکس چه خواهد گفت؟

کارگردان مطرح هالیوود می‌گوید نت‌فلیکس به فرمت تلویزیونی تعهد کرده و در نتیجه فیلم‌هایش نباید در جایزه اسکار شرکت کنند.

اسپیلبرگ علیه نت‌فلیکس چه خواهد گفت؟
کد خبر: 275831
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| استیون اسپیلبرگ که از منتقدان بزرگ ایده برخورد مساوی با فیلم‌های نت‌فلیکس و فیلم‌های اکران سینمایی در مراسم اسکار بوده، قصد دارد در ملاقات بعدی اعضای آکادمی اسکار هم در اینباره صحبت کند.

اسپیلبرگ، به عنوان یکی از اعضای شاخه کارگردانان آکادمی، در این ملاقات سالانه از تغییر قوانین جوایز اسکار حمایت خواهد کرد.

یکی از سخنگویان شرکت تهیه فیلم «امبلین» متعلق به اسپیلبرگ به ایندی‌وایر گفت: استیون عمیقاً به فرق بیناستریمینگ و فیلم‌های اکران سینمایی باور دارد. او خوشحال می‌شود که وقتی بحث این مساله در ملاقات سالانه آکادمی پیش می‌آید، بقیه هم به کمپین او بپیوندند. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

این کارگردان سرشناس در گذشته بارها درباره این باور خود صحبت کرده که فیلم‌های نت‌فلیکس فقط باید قابلیت دریافت جوایز امی را داشته باشند و نباید بتوانند در جوایز اسکار شرکت کنند. با این حال، مشخص نیست که او دقیقاً حامی تغییر کدام یک از قوانین اسکار است.

اسپیلبرگ در ماه مارس 2018 به آی‌تی‌وی نیوز گفت: وقتی شما به فرمت تلویزیونی متعهد می‌شوید، یک فیلم تلویزیونی محسوب می‌شوید. مسلماً اگر کارتان خوب باشد استحقاق دریافت یک جایزه امی را دارید اما نه اسکار. باور ندارم درست باشد فیلم‌هایی که فقط به صورت نمادین به مدت کمتر از یک هفته در 2 سالن سینما نمایش داده می‌شوند بتوانند نامزد دریافت جایزه اسکار بشوند.

با این حال تغییر بعضی قوانین می‌تواند روی فیلم‌های خارج از نت‌فلیکس هم تأثیر بگذارد. بعضی از فیلم‌های سینمایی مستقل هم بیشتر از همان نمایش‌های نمادین که اسپیلبرگ درباره‌شان صحبت می‌کرد روی پرده‌ها وقت صرف نمی‌کنند.

این خبر یک بحث آنلاین داغ میان اعضای صنعت سینما به راه انداخته و بعضی‌ها در حمایت از نت‌فلیکس اعلام نظر کرده‌اند.

مثلاً ایوا دوورنی کارگردان گفت نت‌فلیکس «کارهای سیاه‌پوستان را بسیار گسترده توزیع کرد». او در توئیتر خود نوشت: «190 کشور می‌توانند فیلم‌های ما را ببینند. به تازگی یکی از فیلم‌هایم در کل دنیا پخش شد. نه «سلما». نه «چروکی در زمان». فیلم «سیزدهم» ساخته نت‌فلیکس. این مهم است».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها