کد خبر: 275856
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

تاثیر گرمایش زمین بر ماهیگیری

نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد تداوم گرمایش زمین باعث افزایش دمای دریاها و اقیانوس‌ها و کاهش جمعیت ماهی‌ها شده و همین امر ماهیگیری را دشوارتر خواهد کرد.

تاثیر گرمایش زمین بر ماهیگیری
کد خبر: 275856
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد تداوم گرمایش زمین باعث افزایش دمای دریاها و اقیانوس‌ها و کاهش جمعیت ماهی‌ها شده و همین امر ماهیگیری را دشوارتر خواهد کرد. پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد امکان ماهیگیری در دنیا روز‌به‌روز کمتر و کمتر می‌شود. میزان ماهیگیری از سال 1930 تا به امروز حداقل 4 درصد کاهش یافته و این رقم در برخی نواحی که میزان گرمایش زمین و آلودگی محیط زیست بالاست، به رقم تکان‌دهنده 35 درصد نیز می‌رسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در نقاط مختلف جهان حداقل 56 میلیون نفر به طور مستقیم با صنعت ماهیگیری در ارتباط هستند و از سوی دیگر ماهی‌ها یکی از منابع غذایی مهم برای انسان محسوب شده و از جمله انواع گوشت‌های مفید برای بدن هستند و کمبود ماهی می‌تواند چرخه تغذیه‌ای انسان و بسیاری از دیگر حیوانات و آبزیان را دچار مشکل کند.

تحقیقات دانشمندان استرالیایی در این زمینه نشان می‌دهد تغییرات آب‌و‌هوایی چند سالی است که ضربات جبران‌ناپذیری به صنعت ماهیگیری وارد کرده و میزان کاهش توان ماهیگیری در دریای ژاپن و شرق چین بیش از سایری نقاط جهان بوده و 15 تا 35 درصد در نوسان است.

گفتنی است گرمایش زمین و آلودگی محیط زیست حتی بر توان باروری ماهی‌ها هم تاثیر منفی می‌گذارد و باید هر چه سریع‌تر برای کندکردن این روند تمهیداتی اندیشیده شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها