کد خبر: 275942
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

رقبای ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا چه کسانی هستند؟

پس از پیروزی چشمگیر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره‌ای 2018، بسیاری از افراد در حزب مشتاقانه در حال پیش‌بینی کردن انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری و مترصد فرصتی برای برکنار کردن رئیس‌جمهور دونالد ترامپ هستند.

رقبای ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا چه کسانی هستند؟
کد خبر: 275942
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مینا جزایری- سایت ای‌بی‌سی نیوز لیستی از نامزدها را که در انتخابات 2020 ایالات متحده داوطلب پست ریاست جمهوری شده‌اند ارائه کرده است. تعداد زیادی از نامزدها پیش از این، نامزدیشان را در انتخابات اعلام کرده بودند و عازم سفرهای انتخاباتی به آیووا، نیوهمپشایر و جنوب کارولینا شدند، اما این عرصه همچنان با کمپین‌های جدیدی که تقریبا در طول این هفته آغاز شد در حال گسترش است.

در اینجا لیستی از نامزدها که در این کارزار انتخاباتی شرکت کردند، ارائه می‌شود:

1. سناتور کوری بوکر

کوری بوکر

سناتور نیوجرسی و شهردار پیشین نیوآرک نامزدی خود را در 1 فوریه پس از صرف وقت در کمپین‌هایی برای دموکراتها در آیووا، نوادا، جنوب کارولینا و می‌سی‌سی‌پی اعلام کرد.

بوکر تا کنون پیام اتحاد و کنش جمعی را محور مبارزات خود قرار داده و وعده داده که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را گرد هم آورد، همانطور که فی‌المثل در طول دوره خود در سنا در مورد موضوعاتی همچون اصلاحات عدالت کیفری این کار را انجام داد.

بوکر همان روزی که آغاز مبارزات انتخاباتی خودش را اعلام کرد به برنامه تاک‌شوی «The View» گفت: «این احساس در بسیاری از مردم در حال به وجود آمدن است که نیروهایی جداکننده ما در این کشور قوی‌تر از نیروهایی است که ما را به هم پیوند می‌دهد. من به این باور ندارم. بنابراین من در انتخابات شرکت می‌کنم تا حس هدف مشترک‌مان را بازگردانم، تا بر درد مشترکی که بر تمامی این کشور سایه افکنده تمرکز کنم.»

2. شهردار ساوث‌بند در ایالات ایندیانا، پیت بوتیگیگ

پیت بوتیگیگ

بوتیگیگ که در ابتدا به واسطه ریاست کمیته ملی دموکرات در سال 2017 در 37 سالگی اسم و رسمی در سطح ملی به دست آورد، جوان‌ترین داوطلب رقابت 2020 است. او همچنین می‌تواند نخستین مرد همجنسگرایی بشود که در سمت رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرد.

در حالی که او در شناساندن نام خود دنباله‌روی بسیاری از رقبایش است، اما ادعا می‌کند که می‌تواند تغییرات نسلی در دولت را نمایندگی کند و راجع به موضوعاتی که غالبا آمریکایی‌های جوانتر را متاثر خواهد ساخت مانند اصلاح مالیاتی، کاربری اسلحه و تغییرات آب و هوایی صحبت کند.

بوتیگیگ در ماه فوریه گفت: «عذرخواهی کسی مانند من را بپذیرید که برای این مقام داوطلب شدم اما صادقانه بگویم این حرکتی رو به جلو برای هر کسی است» و «در عین حال همه افرادی که این منصب را داشتند میرندگانی بودند که فقط تجربه خودشان را روی آن میز گذاشتند. تجربه من اداره شهر از طریق تغییر و دگرگونی است و من فکر می‌کنم که یک شهردار در هر سطحی خط مقدم اجرایی تجربه دولت است و به هر حال، تجربه حل مشکل موضوعی است که ما در این برهه در واشنگتن بیشتر به آن نیازمندیم.»

3. هولیان کاسترو، وزیر پیشین مسکن و توسعه شهری ایالات متحده

هولیان کاسترو

کاسترو که پیش از خدمت در سمت شهرداری سن آنتونیو در تگزاس، دو سال در کابینه باراک اوباما کار کرده بود، کمپین خودش را در زادگاهش در ماه ژانویه اعلام کرد.

او گفت: «من برای ریاست‌جمهوری داوطلب شدم زیرا زمان برای رهبری جدید فرا رسیده است، زیرا زمان صرف انرژی جدید است و زمانی برای تعهد جدید در مورد حصول اطمینان از اینکه فرصت‌هایی که من از آن‌ها برخوردار بوده‌ام در دسترس هر آمریکایی باشد.»

در سال 2016، کاسترو توسط هیلاری کلینتون مورد ارزیابی قرار گرفت تا نامزد معاونت ریاست‌جمهوری شود اما در نهایت این سمت به سناتور تیم کین رسید. امسال او گفت که مشتاق بازگرداندن همان سبک رهبری است که در دوره اوباما وجود داشت.

4. جان دلنی، نماینده سابق

جان دلنی

فقط هفت ماه از دوره سوم نماینده کنگره مریلند گذشته بود که او نامزدی خود را در جولای 2017 اعلام کرد و به اولین عضو کنگره تبدیل شد که حضور خود را در انتخابات 2020 مطرح می‌کند.

اگرچه دلنی پیش از اینکه به کنگره برسد تاجری کارآفرین و میلیونر بود، اما اسم و رسم شناخته‌شده‌ای مانند دیگر کاندیداها نداشت. او اکنون به تمامی 99 بخش ایالت آیوا سفر کرده است و اغلب درباره رویکرد عملی خود و تمایلش برای برداشتن شکاف‌های سیاسی سخن می‌گوید.

دلنی در ژانویه گفت: «آنچه مردم آمریکا واقعا دنبال آن هستند رهبری است که تلاش کند ما را در کنار هم گرد آورد نه اینکه به صورتی صحبت کند که گویی نیمی از کشور کاملا درباره هر چیزی که به آن اعتقاد دارند در اشتباه هستند»، «یکی از چیزهایی که من در صد روز اول متعهد می‌شوم فقط انجام پیشنهادات دو طرفه است. جای تعجب نیست اگر یک رئیس‌جمهور به مردم آمریکا در جلسه افتتاحیه نگاه کند و بگوید: «من تک‌تک شما را نمایندگی خواهم کرد، خواه به من رای داده باشید یا نه و این همیان راهی است که من به شما این موضوع را اثبات خواهم کرد.»

5. تولسی گبرد نماینده

تولسی گبرد

دموکرات و سرباز سابق جنگ عراق اولین‌بار نامزدی خود را در ژانویه با حضور در CNN اعلام کرد.

گبرد توییت کرد: «زمانی که ما با هم هستیم، با عشق برای همدیگر و برای کشورمان متحد می‌شویم، چالشی نیست که ما نتوانیم بر آن فائق آییم. آیا به من ملحق خواهید شد؟»

او در آغاز کمپین انتخاباتی‌اش، به عنوان اولین ساموآی آمریکایی و اولین عضو هندو در کنگره با سوالاتی درباره فعالیتش در اوایل سال 2000 برای سازمان ضددگرباشی که توسط پدرش اداره می‌شد و دفاع او از بشار اسد و ملاقات جنجالی‌اش با او در سال 2017 روبرو شد.

6. کریستن جیلیبرند

کریستین جیلیبرند

دموکرات آمریکایی در ماه ژانویه طی حضورش در برنامه «گفت‌وگوی آخر شب آمریکایی با مجری‌گری استیون کلبر» در سی‌بی‌اس اعلام کرد که در حال تشکیل کمیته مقدماتی ریاست جمهوری است.

او طی مصاحبه گفت «تصمیم دارم برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده داوطلب شوم زیرا به عنوان مادری جوان تصمیم دارم برای بچه‌ها دیگر افراد مانند بچه خودم مبارزه کنم.»

مواضع سیاسی میانه‌رو جیلیبرند تصوراتی را به وجود آورده است که او می‌تواند یک نامزد انتخاباتی همگانی قوی باشد، اما بعضی از مواضع قدیمی او مانند حمایت از کاربری اسلحه که برای او درجه «A» در انجمن ملی سلاح را به همراه آورد، می‌تواند در طول انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها برای او موانعی ایجاد کند. او عنوان کرده است که نظراتش در مورد بعضی موضوعات از زمان پیوستنش به سنا تغییر کرده است.

7. کامالا هریس

کامالا هریس

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی پیرامون سناتور تازه‌کار کالیفرنیا، هریس رسما نامزدی خود را برای انتخابات 2020 در ماه ژانویه در برنامه «صبح بخیر آمریکا»ی ABC اعلام کرد.

او گفت: «من عاشق کشورم هستم. عاشق کشورم هستم.» «این لحظه‌ای است که احساس مسئولیت می‌کنم تا بایستم و برای بهترین‌ها مبارزه کنم.»

اگر هریس در انتخابات ریاست جمهوری 2020 برنده شود، او نخستین زن و نخستین زن رنگین‌پوستی است که به بالاترین مقام دولتی منصوب می‌شود.

8. سناتور ایمی کلوبشار

ایمی کلوبشار

کلوبشار در یک روز برفی در مینیاپولیس کمپین خود را آغاز و برنامه‌ای را معرفی کرد که شامل اصلاح قانون اساسی برای لغو کردن قانون «شهروند متحد» که توسط دادگاه عالی آمریکا به تصویب رسید، بازگشت به معاهده پاریس و حمایت از اصلاحات در عدالت کیفری و سلامت جهانی می‌شود.

کلوبشار در گردهمایی آغازین خود عنوان کرد: «من برای تمام والدینی که خواهان جهانی بهتر برای فرزندانشان هستند وارد این رقابت‌ها شدم... من برای تمامی دانش‌آموزانی که خواهان آموزشی بهتر هستند به این عرصه وارد شده‌ام. برای هر سالمندی که می‌خواهد نسخه داروهایش قیمتی مناسب داشته باشد. برای هر کارگر، کشاورز، رویاپرداز و هر فرد خلاقی. من برای شما مبارزه می‌کنم.»

این سناتور مینسوتا از جانب بعضی از حلقه‌های حزب دموکرات به خاطر قابلیت‌هایش در ایالات خودش- بخشی از ایالات‌های میانی که به پیروزی ترامپ در 2016 یاری رساند- مورد استقبال است.

9. سناتور برنی سندرز

برنی سندرز

پس از اینکه سندرز در کمپین 2016، با وجود به پایان رساندن کار خود پس از هیلاری کلینتون، از طرف میلیون‌ها نفر مورد حمایت قرار گرفت، در ماه فوریه وارد رقابت 2020 شد و با نوید پیروزی خود به ایده‌های ترقی‌خواهانه‌ای، همچون بیمه پزشکی برای همه و تحصیلات رایگان در کالج‌ها، اشاره کرد که در طول دور پیش برای آنها به رقابت برخاسته بود.

او در یک ایمیل، آغاز کمپین خود را به حامیانش اعلام کرد، علاوه بر این سندرز با تندترین زبانی که یک کاندیدای دموکرات تاکنون به کار گرفته رئیس‌جمهور ترامپ را مورد خطاب قرار داد.

او در این ایمیل نوشته است: «شما همانند من خوب می‌دانید که ما در حال سپری کردن لحظه‌ای بسیار سرنوشت‌ساز و خطرناک از تاریخ آمریکا هستیم... ما علیه رئیس‌جمهوری به پا خاسته‌ایم که دروغگویی بیمارگون، شیاد، نژادپرست، سکسیست، بیگانه‌هراس و فردی است که در حال تضعیف دموکراسی آمریکایی و هدایت آن به سمت یک اقتدارگرایی است.»

10. سناتور الیزابت وارن

الیزابت وارن

پس از دایر کردن کمیته تحقیق ریاست‌جمهوری درست پیش از سال جدید، وارن در ماه فوریه در یک گردهمایی در ماساچوست به صورت رسمی به رقابت ریاست‌جمهوری پیوست.

سناتور در این گردهمایی عنوان کرد: «این نبردی برای زندگی‌مان است... نبردی برای ساختن آمریکایی که در تحقق آرزوها ممکن باشد، آمریکایی که برای همه است. من با تمام وجود در این نبرد قدم می‌گذارم.»

وارن به عنوان یک جمع‌آوری کننده کمک‌های مالی پرکار که دستیارانش در تعدادی از انتخابات‌ مقدماتی ایالات‌ها به دموکرات‌ها یاری می‌رسانده‌اند، در ماه سپتامبر اذعان کرد که به دنبال انتخابات میان‌دوره‌ای «با جدیت برای مقام ریاست‌جمهوری» تلاش خواهد کرد، و به یکی از اولین نام‌های عمده که در این رقابت وارد می‌شوند تبدیل خواهد شد.

11. ماریان ویلیامسون

ماریان ویلیامسون

ماریان ویلیامسون نویسنده در ماه ژانویه پس از انجام شش سفر به آیوا و یک سفر به نیوهمپشایر در طول سال گذشته آغاز کمپین خود در لس‌آنجلس را اعلام کرد.

ویلیامسون به واسطه نوشتن چند کتاب عامه‌پسند در زمینه خودیاری و به عنوان یک «دوست معنوی و مشاور» برای اپرا وینفری که بارها در برنامه‌های او و شبکه تلویزیون حضور یافته، بیرون از دایره سیاست بسیار شناخته شده است.

او همچنین در سال 2014 به عنوان فردی مستقل برای نمایندگی سی‌وسومین دوره حوزه انتخاباتی کالیفرنیا اقدام کرد، و در نهایت پس از کسب حمایت کیت الیسون از حزب جمهوری‌خواه، فرماندار پیشین جنیفر گرانهولم و جسا ونچورا، و جمهوری‌خواه پیشین دنیس کوسینیچ و آلن گریسون به عنوان نفر چهارم در دور مقدماتی به کار خود پایان داد.

12. اندرو یانگ

اندرو یانگ

یانگ که پیش از این یک کارآفرین بوده است در حال به راه انداختن کمپین ریاست‌جمهوری است که بیش از هر چیز به دلیل حمایت از یک برنامه درآمد مبنایی جهانی- برنامه‌ای که مبتنی بر آن به تمامی آمریکایی‌های 18 و بالای 18 سال ماهانه 1000 دلار پرداخت می‌شود- مورد توجه قرار گرفته است.

یانگ مکررا هم در زمینه نابرابری در درآمدها و هم در زمینه تحولات اقتصادی صحبت به میان می‌آورد که باعث غنی شدن بخش‌های معینی از کشور شده، در حالی که به نحو بدون تناسبی به مناطقی آسیب می‌زند که در هماهنگ کردن خود با این آهنگ توسعه ناکام بوده‌اند.

یانگ در ماه ژانویه به رولینگ استون گفت: «وقتی نابرابری موجود میان فی‌المثل دیتوریت و سانفرانسیکو یا کلیولند و منهتن را دیدم بسیار شگفت‌زده شدم. این احساس به شما دست می‌دهد که در حال سفر در ابعاد و دهه‌ها هستید و نه صرفا چند منطقه زمانی مختلف... هیچ یک از رهبران سیاسی ما حاضر به اذعان وجود این فیل در اتاق نیستند که در حال از هم گسیختن جامعه ما، در قالب تغییرات فناورانه، است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها