کد خبر: 275951
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۹:۰۰:۴۹
| |

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

کلیدی‌ترین اصل در انتخاب فرمانداران شایسته‌سالاری است

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: احراز شایستگی فرمانداران و بخشداران متناسب با ماهیت و ویژگی‌های اختصاصی منطقه محل ماموریت در کنار تجربه و شاخص‌های عمومی و اختصاصی از ملاک‌های مورد نظر وزارت کشور در انتخاب فرمانداران است.

کلیدی‌ترین اصل در انتخاب فرمانداران شایسته‌سالاری است
کد خبر: 275951
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۹:۰۰:۴۹

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه فرایند انتخاب فرمانداران با نهایت دقت و در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود، بیان کرد: فرآیند اجرایی انتخاب و انتصاب فرمانداران به گونه ای است که فرد پیشنهادی برای تصدی پست فرمانداری توسط استاندار به معاونت سیاسی وزارت کشور معرفی می شود و پس از تشکیل پرونده و طی مراحل اداری و احراز صلاحیت از مراجع ذی صلاح، اداره کل سیاسی و معاونت های وزارت کشور با فرد پیشنهاد شده مصاحبه می کنند.


وی افزود: پس از تایید نهایی و احراز صلاحیت فرد پیشنهادی، حکم وی صادر و با امضاء وزیر کشور، این فرد به سمت فرمانداری منصوب می شود.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه تصریح کرد: از ابتدای دی ماه تاکنون احکام 29 نفر از فرمانداران صادر شده‌است که از این تعداد، هفت نفر از آنان دارای سوابق فرمانداری و 22 نفر از فرمانداران بدون سابقه و از سایر رده های مدیریتی و دارای توان انجام وظایف در این زمینه بودند.


ملانوری همچنین اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم، در مجموع تعداد 244 مورد انتصاب در کل کشور داشته‌ایم که 89 نفر از آنان دارای سوابق فرمانداری بوده و 155 نفر دیگر برای نخستین بار به این سمت منصوب شده‌اند.


وی ادامه داد: همچنین با توجه به تاکید وزیر کشور مبنی بر استفاده از نیروهای درون سازمانی، از ابتدای دولت دوازدهم از مجموع 431 فرمانداری، تعداد 144 از آنان از نیروهای کادری وزارت کشور هستند و تعداد 97 نفر نیز خارج از سازمان استفاده شده است که این یعنی 87 درصد از داخل کادر و 23 درصد خارج از کادر وزرات کشور است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها