طالبان و آمریکا به توافق نزدیک شدند

رسانه‌های افغانستانی از به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای طالبان و ایالات متحده در پنجمین دور مذاکرات فیمابین که در دوحه برگزار می‌شود خبر دادند.

طالبان و آمریکا به توافق نزدیک شدند
کد خبر: 275959
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های افغانستانی از به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای طالبان و ایالات متحده در پنجمین دور مذاکرات فیمابین که در دوحه برگزار می‌شود خبر دادند.

به گزاش اعتمادآنلاین ، منابع آگاه به خبرگزاری افغانستانی طلوع گفتند نمایندگان گروه طالبان در گفت‌وگوهایشان با هیأت آمریکایی بر سر نحوه خروج نیروهای بیگانه از افغانستان به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، پنجمین دور از مذاکرات طالبان و آمریکا که بعد از 2 روز وقفه از روز شنبه آغاز شده بود امروز دوشنبه به نتایج ملموسی رسیده است.

اخبار رسیده از دوحه حکایت از سنگینی مذاکرات دارد که باعث شد یکی از جلسات 14 ساعت به طول بیانجامد تا دو طرف بتوانند درباره جزئیات چگونگی خروج نیروهای بیگانه از افغانستان به توافق برسند.

دو طرف همچنین در رابطه با عدم تعهد افغانستان به هیچ یک از کشورهای جهان نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه این گفت‌وگوها مهم و حساس است، این گروه در آن به شکل محتاطانه‌ای در آن پیش می‌رود.

در مقابل یک فعال سیاسی افغانستانی هم به این خبرگزاری گفت: توافقات نهایی شده و هم‌اکنون در مرحله تدوین متن توافقنامه قرار داریم که امید می‌رود متن نهایی آن به‌زودی رسانه‌ای شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها