کد خبر: 275967
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

جنگ طالبان در افغانستان از مذاکرات پیشی گرفت

در حالی که اخبار رسیده از دوحه حکایت از پیشرفت گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و هیأت آمریکایی دارد، جنگجویان این گروه حملات خود را به مقرهای ارتش دولتی افغانستان همچنان ادامه می‌دهند.

جنگ طالبان در افغانستان از مذاکرات پیشی گرفت
کد خبر: 275967
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که اخبار رسیده از دوحه حکایت از پیشرفت در گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و هیئت آمریکایی دارد، جنگجویان این گروه حملات خود را به مقرهای ارتش دولتی افغانستان همچنان ادامه می‌دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، یک مسئول دولتی افغانستان بامداد امروز از کشته شدن دست‌کم 10 نیروی امنیتی در جریان درگیری با جنگجویان طالبان در ولایت قندوز در شمال این کشور خبر داد.

خلیل قاری‌زاده، عضو شورای محله این ایالات در گفت‌وگویی با خبرگزاری پژواک افغانستان اعلام کرد افراد مسلح وابسته به گروه طالبان یک پست ایست بازرسی امنیتی را مورد حمله قرار داده که 10 نفر را کشته، 7 نفر را زخمی و 7 نفر دیگر را هم اسیر کردند.

از سوی دیگر اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان از برنامه‌ریزی حملات اخیر گروه طالبان در کشورهای همسایه این کشور پرده برداشت.

خبرگزاری صدای افغان در این رابطه نوشت: دور روز پس از درگیری 37 ساعته نیروهای امنیتی با مهاجمان گروه طالبان در پایگاه نظامی شوراب در ولایت هلمند، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد نقشه این تهاجم در یکی از کشورهای همسایه طراحی شده است.

به گفته این مقام رسمی دولت افغانستان در جریان این حمله 26 نفر از نظامیان افغانستان کشته شدند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که گروه طالبان در صفحات اجتماعی از حضور بیش از 12 انتحاری و چندین جنگجو در این درگیری و کشته و زخمی شدن صدها نظامی افغانستانی و آمریکایی حاضر در پایگاه و انهدام ده‌ها تانک و هواپیمای نظامی موجود در آن سخن می‌گوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها