مدارس در سال آینده به سیستم‌های الکترونیک مجهز می‌شوند

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش الکترونیکی در مدارس را دنبال می‌کنیم گفت: تا امروز 52 مدرسه به سیستم‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای سایر مدارس در سال آینده هستیم تا همه آنها به امکانات آموزشی الکترونیکی تجهیز شوند.

مدارس در سال آینده به سیستم‌های الکترونیک مجهز می‌شوند
کد خبر: 275980
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۰۸:۳۱:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ گودرز شاهمرادی درباره زمان و مهلت ثبت نام در مدارس و مراکز آموزش از راه دور اظهار کرد: سیستم آموزش از راه دور نیمسالی واحدی است و داوطلب هر نمیسال می‌تواند به شکل فراگیر در مرکز ثبت‌نام کند.

وی افزود: در واقع اینطور نیست که حتماً داوطلب ما ملزم به ثبت نام در شهریور باشد و اول مهر شروع کند. ممکن است فردی بخواهد در تابستان ثبت نام کند. بخشی از دانش آموزان ما در نیمسال اول فارغ‌التحصیل می‌شوند و یک عده هم ممکن است در نیمسال دوم ثبت نام کنند. بنابراین در سه بازه زمانی نیمسال اول، نیمسال دوم و تابستان امکان ثبت نام وجود دارد و ما در بهمن ماه ثبت نام‌های جدیدی داشتیم.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 1615 مدرسه با 173 هزار و 143 دانش‌آموز در نیمسال تحصیلی اول داریم، درباره آموزش الکترونیک در مراکز آموزش از راه دور اظهار کرد: بحث آموزش الکترونیکی در مدارس را دنبال می‌کنیم. تا امروز 52 مدرسه به سیستم‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای سایر مدارس در سال آینده هستیم تا همه آنها به امکانات آموزشی الکترونیکی تجهیز شوند.

شاهمرادی درباره جشنواره قلم نیز گفت: ثبت نام استانی جشنواره قلم تمام شده و اطلاعات 2393 طرح وارد سامانه شده‌است.

اختتامیه جشنواره قلم ویژه مراکز آموزش از راه دور پنجم اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی درباره نظارت و ارزشیابی از مراکز و مدارس آموزش از راه دور نیز عنوان کرد: نظام ارزیابی عملکرد مستقر شده و هرساله مدارس را بازرسی می‌کنیم. هر نیمسال حداقل دو مرتبه نظارت می‌کنیم و یک ارزیابی نهایی نیز در شهریور ماه داریم.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش افزود: نظام ارزیابی عملکرد، سال آینده برای سومین بار اجرا می‌شود و به نظام‌مند کردن وضعیت نظارتی مدارس کمک کرده است. کارنامه عملکرد استان‌ها نیز سالانه منتشر می‌شود و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها