کد خبر: 275984
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۰۸:۳۶:۰۰
| |

تیراندازی برنزی جهان، امیدوار به کسب سهمیه المپیک

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی در تپانجه 25 متر ابراز امیدواری کرد بتواند سهمیه المپیک توکیو را کسب کند.

تیراندازی برنزی جهان، امیدوار به کسب سهمیه المپیک
کد خبر: 275984
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دومین مسابقه جهانی تیراندازی برای کسب سهمیه المپیک در هند به پایان رسید که کاروان تیراندازی کشورمان در این رقابت‌ها ناکام بود، اما هانیه رستمیان موفق شد ضمن کسب مدال برنز جهانی، در تپانچه 25 متر رکورد ایران را هم ارتقا دهد.

وی دراین باره اظهار داشت: مسابقات جهانی هند دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک بود. همه با آمادگی بالا به این رقابت‌ها آمده بودند. رکوردهای خوبی در مرحله مقدماتی زده شد، من هم توانستم دو نمره رکورد ایران را ارتقا داده و راهی فینال شوم.

رستمیان در پاسخ به این سوال که ورزشکاران ما در بسیاری از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماده‌ها راهی فینال می‌شوند اما مدالی کسب می‌کنند، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تیراندازی قابل پیش‌بینی نیست. این رشته به آرامش و تمرکز نیاز دارد. فینال هم شرایط خاص خود را دارد که 8 ورزشکار آماده برای کسب مدال به رقابت می‌پردازند. حالا اینجا توانایی ذهنی ورزشکار مهم است که خودش را کنترل کند.

اگر در اینجا ورزشکاری چهارم یا پنجم شود، دلیل بر این نیست که ورزشکار خوبی نیست. من در 8 نفر فینال کم سن و سال‌ترین تیرانداز بودم. یک تیرانداز هندی هم بود که کمتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ من سن داشت، اما سایر تیراندازان المپیکی بودند و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نظر سن و تجربه بالاتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ من قرار داشتند.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی در ادامه در پاسخ به این سوال که شما در فینال در رقابت با حریفی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چین سهمیه المپیک را از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست دادید، یادآور شد: این ورزشکار چینی بسیار معروف است. در المپیک حضور داشته و 16-15 مدال جهانی دارد. ما مساوی شدیم و به شوت‌آف رفتیم. سه سری این مسابقه تکرار شد که مساوی شدیم. درنهایت من با یک نمره اختلاف سوم شدم.

وی در ادامه مصاحبه با اشاره به اینکه امسال در مسابقات جهانی دو سهمیه توزیع می‌شود، عنوان کرد: در المپیک قبلی در مسابقات جهانی سه سهمیه توزیع می‌شد اما برای المپیک توکیو در هر مسابقه جهانی دو سهمیه توزیع می‌شود. برای مسابقات آسیایی هم 4 سهمیه در نظر گرفتند.

رستمیان در پایان با اشاره به اینکه اردیبهشت سال آینده باید برای مسابقات جهانی چین و سهمیه المپیک رقابت کند، گفت: اردیبهشت مسابقات جهانی چین برگزار می‌شود، کار راحتی نداریم، تلاش می‌کنم با کمک خانواده مربیانم سهمیه المپیک بگیرم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها