کد خبر: 276182
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۳:۳۸:۰۰
| |

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ:

تا اطلاع ثانوی تأمین کاغذ به قیمت دولتی متوقف می‌شود

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روند تأمین کاغذ به قیمت دولتی تا یک ماه و نیم گذشته ادامه پیدا کرد ولی متوقف شد چون بانک مرکزی دیگر ارز تخصیص نداد. ضمن اینکه تا اطلاع ثانوی رسانه‌ها مشمول ماده 16 نمی‌شوند.

تا اطلاع ثانوی تأمین کاغذ به قیمت دولتی متوقف می‌شود
کد خبر: 276182
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیدمحمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جمع اصحاب رسانه استان همدان در خانه ملت صحبت می‌کرد اظهار کرد: وظیفه وزارت ارشاد تامین و توزیع کاغذ نیست بلکه تخصیص یارانه کاغذ است.

وی گفت: از خردادماه به دلیل افزایش قیمت ارز به صورت وجدانی و شخصی ورود کردیم و با سه تاجر به گفت‌وگو نشستیم.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هر کیلو کاغذ در بازار آزاد 7 هزار تومان بود اما قیمت دولتی 4 هزار و 100 تومان را توافق کردیم که 5 هزار و 150 تومان به مطبوعات اختصاص یابد اظهار کرد: پنج ماه به این شیوه حرکت کردیم به طوری که درخواست‌ها را بررسی و با توجه به شرایط مطبوعات سهمیه کاغذ به آن‌ها کاغذ داده شد.

وی افزود: گاهی درخواست‌های 30 تا 50 تن به دست ما می‌رسید که با بررسی‌های انجام شده و شرایط موجود کاهش پیدا کرد.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ این روند تا یک ماه و نیم گذشته ادامه پیدا کرد ولی متوقف شد چون بانک مرکزی دیگر ارز تخصیص نداد و اعلام کرد دارو از مطبوعات واجب‌تر است.

وی افزود: قرار شد وزیر فرهنگ در حاشیه جلسه هیات دولت با رئیس بانک مرکزی صحبت کند که ارز کاغذ 100 میلیون دلار است در حالی که ارز دارو 4 میلیارد دلار است و ارز کاغذ با این شرایط رقمی نیست.

دربندی با بیان اینکه هر روزه تماس‌های بسیاری درباره کاغذ داریم اظهار کرد: توصیه ما هم کاهش تعداد صفحات و تیراژ است تا این برهه را سپری کنیم، ضمن اینکه تا اطلاع ثانوی رسانه‌ها مشمول ماده 16 نمی‌شوند.

منبع: فارس




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها