معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان سفر کرد

معاون وزیر خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد لبنان شد و قرار است با مقامات عالیرتبه این کشور دیدار کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان سفر کرد
کد خبر: 276192
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۳:۵۵:۳۰

اعتمادآنلاین| «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب (دیشب) در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد بیروت شد.

وی در بدو ورود با وزرای وابسته به «القوات البنانیه» (نزدیک به 14 مارس)، «ویولت خیرالله» وزیر مشاور در امور توانبخشی جوانان و زنان، «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت، «کریس رامبلینگ» سفیر انگلیس در بیروت و «برنیل کاردل» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل دیدار کرد.

منابع نزدیک به القوات به روزنامه الاخبار گفتند، به دلایل امنیتی این سفر، از پیش اعلام نشد. منابع مذکور افزودند: با توجه به تشکیل دولت جدید، این دیدار با هدف آشنایی با وزرای جدید القوات‌اللبنانیه، بحث درباره افق‌های مرحله پیش‌رو در راستای صحنه جدید منطقه، صحبت درباره پرونده‌های سیاسی و مالی و نیز مسأله آوارگان سوری انجام شد.

روزنامه «الجمهوریه» در پرداختی به این موضوع نوشت: پس از تشکیل دولت جدید این اولین سفر یک مقام آمریکایی در این سطح هست و ساترفیلد دیدارهایی با مسئولان عالیرتبه و رهبران سیاسی و حزبی لبنان خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده، ساترفیلد جدیدترین شخصی است که پرونده اختلافات مرزی و دریایی میان بیروت و تل‌آویو در «خط آبی» به او واگذار شده، این بار پس از «نشست ورشو» که ویژه افزایش تحریم‌ها علیه ایران بود، به بیروت آمده تا لبنانی‌ها در جریان نتایج آن قرار دهد و مقدمه‌ای برای سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به بیروت با همین هدف باشد؛ علاوه اینکه تحولات جدید در پی تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله را مورد بررسی قرار خواهند داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها