چراغ کتاب‌فروشی‌های نیویورک خاموش می‌شود؟

شهری که نویسندگان بسیار زیادی را معرفی کرده است اکنون در خطر از دست دادن کتاب‌فروشی‌های خود تحت فشار غول اینترنتی آمازون است.

چراغ کتاب‌فروشی‌های نیویورک خاموش می‌شود؟
کد خبر: 276194
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۴:۰۱:۳۱

اعتمادآنلاین| همچون تلفن‌های همگانی، فروشگاه‌های تعمیر ماشین تحریر و کتاب‌فروشی‌های معمولی نیز کم‌کم از سطح شهر نیویورک ناپدید می‌شوند. در سال 1950 «منهتن» ‌386 فروشگاه کتاب داشت. در سال 2015 این عدد به 106 کاهش پیدا کرد، اما اکنون کمتر از 80 کتاب‌فروشی در این شهر وجود دارد.

درواقع بسته شدن حتی یک کتاب‌فروشی دیگر در نیویورک را می‌توان یک بحران تلقی کرد. در ماه ژانویه دو فروشگاه معروف کتاب در نیویورک اعلام کردند که دیگر توانایی پرداخت ‌اجاره فروشگاه را ندارند و قصد دارند تعطیل کنند.

در این بین، «آمازون» بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب اینترنتی جهان بر مشکلات خرده‌فروشی‌های نیویورک افزوده است. مقام‌های دولتی نیویورک سه میلیارد دلار به این غول اینترنتی پیشنهاد کرده‌اند تا شعبه‌ جدیدی را در منطقه «کوئینز» بنا کند. بعدها در کمال تعجب، «آمازون» ‌با اعلام بیانیه‌ای از لغو شدن این برنامه به دلیل اعتراض‌ها خبر داد.

موبایل‌های هوشمندی که تمام توجه‌ها را به خود جالب کرده در این رویداد بی‌تاثیر نیستند.کتاب‌فروشی‌های مستقل نیویورک از جهت‌های مختلفی تحت فشار قرار گرفته‌اند که از بین آن‌ها می‌شود به فشار رقابتی با آمازون که قدرت بزرگ نقل و انتقال کالاهای مختلف از جمله کتاب‌ است، اشاره کرد. همچنین تکنولوژی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی همچون کتاب‌های الکترونیکی و تبلت‌ها و

دسترسی به آمار کتاب ‌خوانی همیشه بسیار مشکل بوده اما اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است که آمریکایی‌ها کمتر از قبل کتاب می‌خوانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها