کد خبر: 276253
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۷

از ابلاغیه سازمان محیطزیست برای برخورد با فروش گونه‌های جانوری تا جریمه روزانه خودروهای بدون معاینه فنی

ابلاغیه سازمان محیط‌زیست برای برخورد با فروش گونه‌های جانوری، لایحه تامین امنیت خشونت علیه زنان، تصادف علت اول مرگ‌و‌میرها، توقیف خودروی اوباش تا پایان عید و جریمه روزانه برای خودروهای بدون معاینه فنی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی 14 اسفند بود.

از ابلاغیه سازمان محیطزیست برای برخورد با فروش گونه‌های جانوری تا جریمه روزانه خودروهای بدون معاینه فنی
کد خبر: 276253
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در پی گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین مبنی بر قربانی شدن حیواناتی مثل مار، لاک‌پشت، سمندر و... به بهانه نوروز، سازمان محیط زیست از برخورد با فروش گونه‌های مختلف جانوری در آستانه عید خبر داد.

ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه انتظار داریم رئیس قوه قضائیه قبل از رفتن لایحه امنیت زنان را تایید کند، گفت: به طور قطع این لایحه می‌تواند در کاهش خشونت‌ها بسیار موثر باشد، به همین دلیل تایید لایحه از سوی رئیس قوه قضائیه را پیگیری کرده‌ایم.

طبق آمار سازمان پزشکی قانونی در سال 1396 حدود 16 هزار و 201 نفر از ایرانیان به دلیل حوادث ترافیکی کشته و 335 هزار تن نیز مصدوم شده‌اند. با وجود کاهش این تعداد، همچنان تصادف اولین عامل مرگ‌ومیر ایرانی‌ها محسوب می‌شود و یک میلیون و 200 هزار سال از عمر ایرانیان را از بین برده است.

سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ با هشدار به افرادی که با خودرو اقدامات اوباش‌گرانه در چهارشنبه آخر سال انجام می‌دهند، گفته خودروی آنها تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شود.

بر اساس اطلاعیه پلیس راهور، دوربین‌های هوشمند سطح شهر تهران خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می‌کنند و به ازای هر رو ز مبلغ 50 هزار تومان جریمه در سوابق رانندگان متخلف درج می‌شود.

«گام دوم انقلاب اسلامی» به عنوان جدیدترین درس آموزشی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان منتشر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها