کد خبر: 276303
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۰۸:۰۹:۴۲
| |

فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امینت ملی:

 اقدام وزارت خارجه در اخراج دو دیپلمات هلندی قابل دفاع است

رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام وزارت امور خارجه در اخراج دو دیپلمات هلندی از ایران را قابل دفاع خواند و درباره فراخواندن سفیر هلند در تهران به این کشور، گفت‌: همان طور که اروپایی ها در گذشته سفرای خود را به ایران بازگرداندند، اکنون هم سفیر هلند بدون دعوت مجددا به ایران باز می‌گردد.

 اقدام وزارت خارجه در اخراج دو دیپلمات هلندی قابل دفاع است
کد خبر: 276303
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۰۸:۰۹:۴۲

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه، با اشاره به اخراج دو دیپلمات هلندی از ایران، اظهار کرد: مناسبات فعلی ایران با اروپا نسبت به دهه 1990 میلادی متفاوت شده است، اما برخی از کشورها همچون هلند تلاش می‌کنند که روابط با ایران را همچون دهه 90 شبیه سازی کنند که این رفتاری اشتباه است.

وی یادآور شد: آن زمان ایران به شدت درگیر بازسازی بود. آن زمان اگر کشور اروپایی اقدامی علیه ایران می‌کرد مابقی کشورها سفرای خود را فرا می‌خواندند. البته در آن زمان نیز سفرا به کشور ما باز می گشتند. لذا آنها نمی‌توانند در مقابل سیاست‌های ایران رفتارهای گذشته‌شان را انجام دهند چون شرایط ایران متفاوت شده است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه «توپ در زمین اروپا است»، گفت‌: اروپایی ها نتوانستند در زمینه برجام اقداماتشان را انجام دهند، لذا حیثیتشان زیر سوال است. در این بین هلند تلاش می‌کند چراغ سبزی به آمریکا نشان دهد. مشخصاً با این اندیشه که شاید اقدام جمعی در اروپا به نفع هلند انجام شود که این اتفاق هم رخ نمی‌دهد.

رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر جمهوری اسلامی ایران کلیات مناسبات خود را با اروپا از حیث نگاه راهبردی کنار گذاشته است. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما سیاست های جایگزین برای تکیه بر همسایگان و کشورهای منطقه را در پیش گرفته‌ایم. اکنون اروپایی‌ها آن چنان در سیاست‌های ما جایی ندارند چه برسد به هلند.

وی در پایان و در جمع بندی، بیان‌ کرد: همان طور که در گذشته اروپایی ها بعد از خروج دسته جمعی سفرای خود از ایران آنها را بدون دعوت باز گرداندند، این اتفاق درباره هلند هم رخ می‌دهد.

روز دوشنبه، وزیر امور خارجه هلند در توییتر خود اعلام کرد که ایران دو دیپلمات هلندی را اخراج کرد و این کشور نیز برای مشورت سفیر خود را از تهران فرا خواند.

ایران اعلام کرده است این اقدام متقابلی است در راستای اقدام چند ماه پیش هلند که این کشور دو دیپلمات ایرانی را از این کشور به بهانه‌های واهی اخراج کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها