نوروز 98 کدام فیلم‌ها نمایش داده می‌شود؟

سخنگوی شورای عالی اکران با اعلام نامزدهای نهایی اکران نوروز 98، از فعالیت گروه آزاد اکران در سینماها از خردادماه 98 خبر داد.

نوروز 98 کدام فیلم‌ها نمایش داده می‌شود؟
کد خبر: 276383
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۰:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران ضمن اشاره به جلسه امروز سه‌شنبه 14 اسفندماه این شورا با موضوع اکران نوروزی 98، گفت: این جلسه با حضور اعضای شورای عالی اکران به غیر از منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما برگزار شد. در این جلسه مساله اکران‌های نوروز 98 و سرگروه‌های سینمایی مورد بررسی قرار گرفت.

او تاکید کرد: در حال حاضر 12 فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی، «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان، «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی، «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی، «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی، «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی، «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی، «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی و «رحمان 1400» به کارگردانی منوچهر هادی نامزدهای اکران نوروز در سال 98 هستند.

سرتیپی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال 7 گروه سینمایی خواهیم داشت، از بین 12 فیلم اعلام شده تنها 7 فیلم انتخاب می‌شوند که براساس قوانین، هر شرکت پخش تنها می‌تواند یک فیلم در این ترکیب اکران داشته باشد، همچنین تنها 3 فیلم کمدی امکان اکران در نوروز را خواهند داشت.

سخنگوی شورای عالی اکران درباره سرگروه‌های سینمایی توضیح داد: سینماهای آزادی، استقلال، آستارا، فرهنگ، باغ کتاب، ایران و زندگی سرگروه‌های سینمایی سال 98 را تشکیل می‌دهند که از این میان سینماهای کوروش و ماندانا دیگر سرگروه نیستند.

او درباره ایجاد سرگروه آزاد بیان کرد: با توجه به اینکه در اکران نوروز 7 فیلم در 7 سرگروه اکران می‌شود، تا خردادماه گروه آزاد نخواهیم داشت که البته این گروه از خردادماه به سرگروه‌های سینمایی اضافه می‌شوند.

سرتیپی درباره برخی حواشی و اعتراضات فیلمسازان درباره اعمال شرط پر کردن فیلم جشنواره فجر برای حضور در اکران نوروزی تاکید کرد: هرچند مساله اولویت اکران برای فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، از ابتدا مطرح بود اما سعی کردیم در کنار فیلم‌های مهم جشنواره فیلم فجر، آثار دیگر را نیز ببینیم.

او در پایان افزود: آئین‌نامه اکران 98 نیز برای تأیید به سازمان سینمایی ارائه شده است که البته این آئین‌نامه با آئین‌نامه سال قبل تفاوت چندانی ندارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها