کد خبر: 276507
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۳:۳۹:۰۰
| |

رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

300 میلیون دلار صادرات چمدانی در سال 97

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 300 میلیون دلار صادرات چمدانی در سال 97 خبر داد و گفت: امسال با احتساب 6 میلیون گردشگر و احتساب صادرات چمدانی باید بگوییم که رشد خوبی در صنایع دستی داشته‌ایم.

300 میلیون دلار صادرات چمدانی در سال 97
کد خبر: 276507
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی که با حضور نمایندگانی از 31 استان کشور برگزار شد گفت: صنایع دستی همچون گردشگری از رونق خوبی برخوردار شده است.

وی با اعلام اینکه در امر تولد رشد خوبی را داشته ایم افزود: رشته‌های فراموش شده ما احیا شده اند. رونق خوبی در صادرات 9 ماهه سال داریم. در 9 ماهه ابتدای سال از عدد 190 میلیون دلار صادرات صنایع دستی عبور کرده ایم که نشان دهنده رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی است.

صادرات از مبادی کمرگ انجام شده است. امسال همچنین با احتساب 6 میلیون گردشگر و احتساب صادرات چمدانی باید بگوییم که رشد خوبی در صنایع دستی داشته ایم. امسال جهش خوبی در رشد صادرات صنایع دستی داشته ایم. نمایشگاه امسال به رونق بیشتر این امر کمک می‌کند. طرح تجاری سازی از 96 شروع شده است. نظارت بر صنایع دستی انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: سامانه سفر مشکلات را برای مردم کم کرده ایم.

وی در ادامه گفت: نظارت بر حمل و نقل عمومی انجام می‌شود تا افزایش قیمت نداشته باشیم. هتل‌های ما نرخ دارد و با افرادی که تخلف کنند برخورد خواهد شد. مناطق آزاد هم تحت نظارت هستند و این گونه نیست که، چون منطقه آزاد هستند مصوبات قیمتی را رعایت نکنند. هیچ گونه تغییری در هزینه هتل‌های عید و مراکز ارائه دهنده خدمات در نوروز 97 و 98 نباید وجود داشته باشد.

مونسان افزود: در کنار صادرات صنایع دستی از گمرک اگر صادرات چمدانی به ازای هر گردشگر 50 دلار را حمه محسوب کنیم عددی حدود 300 میلیون دلار هم به این شیوه صادرات داشته ایم.

وی اظهارداشت: با استفاده از این نمایشگاه در محرومترین نقاط هم اشتغال زایی کرده ایم. برای رشد صنایع دستی بر روی تجاری سازی، برندینگ، تجاری سازی، کاربردی بودن کار کرده ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود: در سال 97 گردشگری داخلی بسیار رشد کرد و امیدواریم امسال هم گردشگری با رشد همراه باشد. با متخلفان و کسانی که مبلغی بیشتر از قیمت مصوب از مردم اخذ می‌کنند برخورد می‌کنیم و مردم می‌توانند گزارش تخلفات را به تلفن 09629 گزارش دهند و یا به اپلیگیشن خدمات سفر مراجعه کنند. تمام توان خود برای جلوگیری از افزایش قیمت را به کار بسته ایم و نظارت بر آژانس‌ها و هتل‌ها را افزایش می‌دهیم.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها