کد خبر: 276557
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

الیاس حضرتی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی قم:

ادامه حصر خسارت برای نظام است/ برای 98 و 1400 برنامه داریم/ کسی را که یک میلیون رای داشت حمایت کردیم و 20 میلیون رای آورد/ بدبختی است که اگر امام جمعه یک شهر از موسیقی حمایت کند،ذوق می‌کنیم/ براندازان خارجی و تندروهای داخلی به اشتراک‌هایی رسیده‌اند/در اع

قائم مقام حزب اعتمادملی درباره انتخابات و حمایت از اصلاح‌طلبان از روحانی، گفت: کسی را که یک میلیون رای داشت حمایت کردیم بیست میلیون رای آورد. اصلا زمانی نبود که بگوییم فلان شرط داریم. فقط باید خودمان را اثبات می‌کردیم و از شرایط بحرانی که کشور دچارش شده بود عبور می‌کردیم.

ادامه حصر خسارت برای نظام است/ برای 98 و 1400 برنامه داریم/ کسی را که یک میلیون رای داشت حمایت کردیم و 20 میلیون رای آورد/ بدبختی است که اگر امام جمعه یک شهر از موسیقی حمایت کند،ذوق می‌کنیم/ براندازان خارجی  و تندروهای داخلی به اشتراک‌هایی رسیده‌اند/در اع
کد خبر: 276557
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با حضور در شهر قم و دیدار با دبیر و اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استان قم، با بیان اینکه باید در حزب به سمت احیای فضیلت‌های فراموش‌شده برویم، گفت: باید با حفظ اصول که خط امام است، بر اساس نیاز مردم و نیازهای زمان فعلی که مسئولیت‌های جدید به عهده ما می‌گذارد، فعالیت کنیم.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام محمد کمره‌ای دبیر اعتمادملی استان قم به تشریح وضعیت و فعالیت‌های حزب در قم پرداخت و گفت: بعد از پشت سر گذاشتن بحران‌ها، حزب در استان قم هم روی ریل افتاده و با توجه به حضور افراد شاخص در شورای مرکزی، اعتماد ملی دارای جایگاه ویژه و تاثیرگذار در استان است.

وی افزود: در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 نماینده اعتماد ملی مسئول ستاد اصلاح‌طلبان و قائم مقام ستاد آقای روحانی در استان قم بود. در انتخابات اخیر خانه احزاب نیز بنده به‌عنوان نماینده حزب، با 14 رای از 18 رای، در خانه احزاب حضور یافتم که نشانگر تاثیرگذاری حزب است. امیدوارم با آزادی دبیرکل بتوانیم فعالیت‌ها را با قدرت بیشتر ادامه بدهیم.


در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام احمد‌پور، خانم بهرامی، محمود دُردکشان، محمد انصاری، و رضا خسروی به بیان نقطه‌نظرات خود درباره شرایط فعالیت حزب و وضعیت سیاسی و اقتصادی حزب پرداختند.

بهرامی در این نشست به موضوع ساماندهی اقتصادی و کارآفرینی در حزب پرداخت و گفت: باید برای کادرسازی به فکر کارآفرینی و فعالیت اقتصادی نیز باشیم. ما نمی‌توانیم برای همه نیروهایمان کار درست کنیم اما می‌توانیم با کارآفرینی درون تشکیلات نیروها را جذب و حفظ کنیم.


زارعی به فشارهایی که به اصلاح‌طلبان برای فعالیت وارد می‌شود اشاره کرد و گفت: اگر این فشارها به دوش طرف مقابل بود چه بسا از دینشان هم دست می‌کشیدند. الان در نیروهای اصلاح‌طلب هم این فشارها بعضا تاثیرگذار است. در صدر اسلام نیروها وقتی تحت فشار قرار می‌گرفتند دست از عقیده و عملشان برنمی‌داشتند و اراده‌شان قوی‌تر می‌شود، اما الان شرایط زمان و مکان باعث می‌شود برخی از ما از مواضعمان عقب بکشیم. ما باید برای حفظ نیروها، ارزش‌هایمان را یادآوری و حفظ کنیم.

احمدپور: باید از گذشته درس گرفته شود

حجت‌الاسلام احمد‌پور نیز در این دیدار به صدور چک‌های سفید در آستانه انتخابات برای افراد اشاره کرد و گفت: مردم از صدور چک‌های سفید امضا خیلی آسیب می‌بینند. باید از گذشته درس گرفته شود. ایام انتخابات می‌شود و خیلی عجله‌ای می‌آییم از برخی افراد حمایت می‌کنیم و بعد به شدت آسیب می‌بینیم و باعث شکاف جریان اصلاحات از مردم می‌شود. باید دقت بیشتری به خرج دهیم.

محمود دردکشان نیز اظهار کرد: در حزبی که رویکردش احیای فضیلت‌های فراموش‌شده است، نیاز به آسیب‌شناسی جدی داریم که چه باید بکنیم. افراد در حزب نباید تحت تاثیر ابزاری شدن نیروی انسانی باشند. از طرفی باید نیروها برای موفقیت و شکست آماده باشند و بینش امنیتی داشته باشند و برای هر شرایطی بینش و آمادگی داشته باشند.

حضرتی: در اعتماد ملی هیچ چیزی از بالا به پایین دیکته نمی‌شود


الیاس حضرتی در ادامه با تاکید بر اینکه باید برویم به سمت احیای فضیلت‌های فراموش شده و نمی‌توانیم بخشی از فضیلت‌ها را داشته باشیم، گفت: نمی‌توانیم مثل باد این طرف و آن‌طرف بچرخیم. باید اصولی داشته باشیم. مثل کروبی که بر اساس ارزش‌ها و چارچوبی که دارد حرف می‌زند. ما نمی‌توانیم خط امام و انقلاب را کنار بگذاریم. اینها جزو ارزش‌های ماست.


قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: در حزب اعتماد ملی اینطور نیست که از بالا چیزی دیکته شود به پایین. بلکه از پایین باید دیکته شود. همه باید کمک کنند که چطور حرکت کنیم. آیا باید تکرار مکررات باشد که بقیه احزاب اصلاح طلب می‌کنند یا باید نیار مردم و مشکلات مردم و نیازهای زمان را بشناسیم و مسئولیت جدیدی برعهده بگیریم؟ عمل صالح حزب چیست؟


حضرتی اظهار کرد: چه می توانیم بکنیم؟ اعتماد ملی می‌خواهد برای دراز مدت تئوریش را تنظیم کند و در تنظیم این تئوری و استراتژی، همه باید مسئولانه با عنایت به صحبت‌های امام و رهنمودهای شهدا، با توجه به مقتضیات زمان و مکان، عمل کند.


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواهش می‌کنم همه مشارکت کنیم و با احساس مسئولیت سنگین، حزب را با اصول مشخص احیا کنیم، افزود: این اصول در تمام بیانیه‌های شاخص حزب تجلی دارد. شما به به عنوان شورای مرکزی استان قم با انگیزه بالا و قوی حضور داشته باشید. ما همه درون یک خانواده هستیم.


حضرتی در پاسخ به سئوالی درباره مسله حصر گفت: درباره حصر یکی از مسئولیت‌هایی که برای خودم پس از حضور در مجلس تعریف کردم مساله حصر بود. روز انتخابات مردم ریختند گفتند از شما می‌خواهیم کروبی و موسوی را آزاد کنید، گفتم من که مسئول قضایی نیستم که کسی را آزاد کنم اما قول پیگیری می‌دهم. از آن روز با بیست نفر ملاقات کردم. این افراد در حدی تاثیر داشتند. کمیته پیکیری حصر را هم بعد از 15 ملاقات، فعال کردم.

ادامه حصر خسارت برای نظام است


قائم مقام حزب اعتماد ملی توضیح داد: گفتم با توجه به اختیارات این افراد، تدابیری تنظیم کنیم و به تعدادی اجازه رفت و آمد به محل حصر بدهید. اول قبول نکردند و بعد داستان‌های مختلف پیش آمد، الان آقای کروبی هفته‌ای دو ملاقات دارد. آقای موسوی هم افراد سیاسی را قبول نکردند، اما خواهر و برادرشان می‌روند و می‌آیند. برخی اقوام رفت و آمد دارند. بنا این است که فعلا اصل حصر را حفظ کنند، اما نظام نیاز دارد این مساله حل شود چراکه خسارت برای نظام و اعتبار برای موسوی و کروبی است. رفع حصر باعث وحدت هم می‌شود.


حضرتی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره انتخابات، تاکید کرد: ما برای انتخابات 98 و برای انتخابات 1400 برنامه داریم.


حضرتی درباره انتخابات و حمایت از روحانی نیز گفت: درباره روحانی که گفتند چک سفید دادیم، باید شرایط زمان را تحلیل کنید. سال 88 برخی بهانه پیدا کردند که ریشه خط امام و اصلاحات را برنند. کسی جرات نداشت مجلس ترحیم بگذارد، دعای کمیل عادی نمی گذاشتند. در آن شرایط گفتیم آقای فلانی که کلاس بصیرت می‌گذاری ما هنوز زنده‌ایم. اصلاحات هنوز زنده است.


این نماینده مجلس افزود: کسی را که یک میلیون رای داشت حمایت کردیم بیست میلیون رای آورد. اصلا زمانی نبود که بگوییم فلان شرط را داریم. فقط باید خودمان را اثبات می‌کردیم و از شرایط بحرانی که کشور دچارش شده بود عبور می‌کردیم. یک عده هنوز زندان بودند، یک عده رفته بودند و شرایط سختی بود. روحانی در دور اول کارش هم بد کار نکرد. اما خب یک سقفی برای کار وجود دارد. اما در مرحله دوم روحانی اشتباهات اساسی کرد و فکر کرد که اگر فرمان را بچرخاند می‌تواند هر دو طرف را داشته باشد. نمی‌دانست هر روز غسل هم بکند، او را نمی‌پذیرند، چون شکل کار را قبول ندارند.


حضرتی با اشاره به اینکه هنوز درباره مسایل اولیه مثل شادی و موسیقی که 40 سال پیش باید حل می‌شد مشکل داریم، گفت: بدبختی است که اگر امام جمعه یک شهر از موسیقی حمایت می‌کند خوشخالی می‌کنیم و ذوق می‌کنیم.

براندازان نظام و براندازان دولت و بی‌عرضگی دولت دست به دست هم داده‌اند


قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: در کنار این، آنچه جای نگرانی و گله دارد، این است که اصلاح‌طلب‌ها باید خودشان را منسجم می‌کردند و مباحث و طرح‌هایشان را برای اداره کشور تدوین می‌کردند، اما نکردند. شما که سالها وزیر بودی و اهل مطالعه هم هستی بنشین بنویس و با مردم صحبت بکن.

وی افزود: اصلاح‌طلب‌ها نمی‌توانند ناگهان پشت روحانی را خالی کنند. یک راهش نامه هفتگی درباره اقدامات درست و غلط دولت است و با مردم صحبت کنیم و بگوییم دولت در این زمینه درست عمل کرد در این زمینه غلط عمل کرد. این را هم به دولت و هم به مردم بدهیم . ما باید برای نقدها برنامه هم بدهیم. این کار را اصلاح‌طلب‌ها انجام ندادند، اما لازم است برنامه و نقشه داشته باشیم.

مشکل ظریف دولت و واعظی بود نه افراد دیگر


وی اظهار کرد: در حال حاضر براندازان تندروی نظام در خارج و براندازان تندروی دولت در داخل، در جاهایی به اشتراک رسیده‌اند و دولت را می‌زنند؛ به اینها بی‌عرضگی دولت را هم اضافه کنید. شرایط اقتصادی کشور شرایط جنگی است. اما آیا شرایط جنگی را دولت حس می‌کند؟ دولت هیج تفاوتی نمی بیند. ظریف می گوید مشکل من دولت و واعظی است نه افراد دیگر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها