کد خبر: 276589
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۵:۲۸:۰۷
| |

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد:

توافق سازمان دامپزشکی ایران و پاکستان برای صادرات دام زنده

علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در توافق نخست سازمان دامپزشکی ایران و پاکستان قرار شد 50 تا 60 هزار رأس دام زنده مطابق با ضوابط از پاکستان به ایران صادر شود.

توافق سازمان دامپزشکی ایران و پاکستان برای صادرات دام زنده
کد خبر: 276589
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۵:۲۸:۰۷

اعتمادآنلاین| علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز چهارشنبه پانزدهم اسفندماه 97 پس از انتخاب ایران به عضویت کمیته مشورتی کنترل تب برفکی در اورسیای غربی، در مورد اهمیت پذیرش عضویت ایران در این کمیته اظهار کرد: از طریق این کمیته مشورتی، برنامه کشور‌هایی که برای کنترل بیماری تب برفکی اقدام می‌کنند و سطح برنامه‌های عملیاتی آنها از سطحی به سطح دیگری درسطوح پنچ گانه جابه‌جا می‌شود، ارزیابی می‌ شود.

وی با بیان اینکه با عضویت سازمان دامپزشکی ایران در این کمیته ضمن امکان ارائه برنامه‌های این سازمان برای استفاده سایر کشور‌های منطقه، اطلاعات لازم سایر کشور‌ها نیز به ایران ارائه می‌شود، تصریح کرد: این موقعیت باعث ارتقای برنامه‌های کنترلی سازمان دامپزشکی کشورمان نیز بر اساس نیاز کشورمان خواهد شد تا در مبادلات بازرگانی با کشور‌های دیگر با شناخت دقیق‌تر از موقعیت آن‌ها اقدام کنیم.

رفیعی‌پور ادامه داد: در حوزه تجارت اعم از صادرات و واردات نیز با اشراف بیشتر از وضع بهداشتی کشور‌های مبدا و مقصد تصمیم‌گیری خواهد شد و اطلاعات کاملی از برنامه‌های دامی کنترلی آن کشور‌ها نیز به دست خواهیم آورد تا در ارتباطات خود از این اطلاعات استفاده کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگر ازسخنان خود در مورد توافق سازمان‌های دامپزشکی ایران و پاکستان برای صادرات دام زندهبرای کشتار در استان سیستان و بلوچستان بر اساس گواهینامه‌های بهداشتی که به زودی ارائه خواهد شد، این توافق را که در حاشیه دیداری دوجانبه در حاشیه این نشست حاصل آمد، دستاورد بهداشتی و اقتصادی مناسبی جهت توسعه همکاری‌های دو کشور برشمرد. دستاوردی که در گام نخست توافق شد 50 تا 60 هزار راس دام زنده مطابق ضوابط بهداشتی از پاکستان به ایران صادر شود.

پیش از این توافق، صادرات دام زنده از پاکستان به تمام کشور‌ها ممنوع بوده است و قاچاقچیان دام‌های زنده بدون مراعات و کنترل ضوابط بهداشتی به خروج دام زنده از آن کشور اقدام می‌کردند که مخاطرات خود را داشته و دارد. اما با توافق امروز مسوولان دامپزشکی دو کشور، امکان ورود دام‌های زنده مبتلا به تب برفکی به ایران از مرز پاکستان وجود نخواهد داشت.

هشتمین نشست منطقه‌ای اوراسیای غربی برای مقابله با تب برفکی که از سه شنبه سیزدهم آغاز شده بود، امروز پانزدهم به پایان می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها