کد خبر: 276643
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۸:۰۱:۰۰
| |

در جلسه اصلاح‌طلبان با رییس دولت اصلاحات چه گذشت؟

نمایندگان اصلاح‌طلب عضو فراکسیون امید مجلس دهم به روال سال‌های اخیر با رییس دولت اصلاحات دیدار کردند.

در جلسه اصلاح‌طلبان با رییس دولت اصلاحات چه گذشت؟
کد خبر: 276643
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با سیدمحمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات دوشنبه‌شب برگزار شد. در این دیدار که به روال دو سه سال گذشته انجام شده تعدادی از نماینده اصلاح‌طلب مجلس حضور داشته‌اند. در این جلسه که گفته می‌شود حدود 20 تا 25 نفر از نمایندگان حاضر صحبت‌ کرده‌اند، رییس دولت اصلاحات هم توصیه‌هایی را ارائه کرده است.

امیدواریم همگان بتوانند از نظرات خیرخواهانه آقای خاتمی استفاده را ببرند

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس بلافاصله بعد از برگزاری این دیدار در اینستاگرام خود در این باره نوشت: در دومین سالگرد حماسه هفتم اسفند همراه با جمعی از همکاران عزیزم در مجلس با جناب آقای خاتمی که یکی از شخصیتهای موثر در شکل گیری حماسه هفتم اسفند بودند دیدار کردیم. آقای خاتمی یکی از چهره‌های دلسوز و متدین کشورمان هستند که دغدغه ای جز اعتلای نظام و پیشرفت کشور ندارند و با مشی اصلاح طلبی به دنبال بهبود وضعیت کشور هستند.

از توصیه‌های مشفقانه ایشان در این دیدار بسیار استفاده کردیم و امیدوارم با تدبیر حاکمیت برخی محدودیت‌های این انسان فرهیخته رفع شود تا همگان بتوانند از نظرات خیرخواهانه ایشان نهایت استفاده را ببرند.


خاتمی بر تلاش برای بهبود وضعیت کشور و معیشت مردم تاکید کرد

سید‌ابوالفضل موسوی‌بیوکی در تشریح دیدار روز گذشته فراکسیون امید با سید‌محمد خاتمی به «ایلنا» گفت: این دیدار عادی و در چهارچوب دیدارهای سالیانه فراکسیون امید با آقای خاتمی برگزار شد که تاکنون هم در پایان سال و در ماه‌های بهمن یا اسفند برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این دیدار 20 تا 25 نفر از نمایندگان، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را در خصوص امور جاری کشور بیان کردند.

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: در پایان سخنان نمایندگان، آقای خاتمی هم چند جمله‌ای صحبت کردند و برداشت من از کلیات سخنان ایشان این بود که بر تلاش برای بهبود وضعیت کشور و معیشت مردم تاکید داشتند.

وی افزود: ایشان معتقد بودند با استفاده از تجربیات جنگ و سال‌های نخست انقلاب و تلاش بیشتر مشکلات مردم مرتفع خواهد شد. در اصل تاکید بیشتر ایشان استفاده از تجربیات و همچنین جدا ندانستن مجلس از دولت بود چرا که همکاری دو قوه مقننه و مجریه می‌تواند مشکلات را مدیریت کند.

تلاش برای بازسازی اعتمادعمومی نسبت به اصلاح‌طلبان

علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب شیراز با بیان جزییات بیشتری از این جلسه در گفت‌وگو با «اعتماد» بیان کرد: «واقعیت این است که این نشست نیز دیداری معمولی شبیه به دیگر جلسات ما در فراکسیون امید بود. با این تفاوت که این‌بار خدمت آقای خاتمی بودیم تا از نظرات ایشان نیز بهره‌مند شویم.»

علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب شیراز اما علاوه بر آن تاکید ضمنی بر حفظ آرامش حاکم بر فضای سیاسی و پارلمانی کشور، تعداد نمایندگان حاضر در این نشست را حدود 50 تا 60 نفر تخمین زده است. تخمینی که از قضا به شهادت چند تصویر منتشر شده از آن نشست، می‌تواند مقرون به واقع باشد. این نماینده مجلس در تشریح آنچه در نشست شامگاه دوشنبه این حدود 50 تا 60 نماینده اصلاح‌طلب مجلس و سیدمحمد خاتمی گذشته است، گفت: «در بخش نخست جلسه، تعدادی از نمایندگان ‌نظرات خود را درباره مسائل مختلف سیاسی و غیرسیاسی مطرح کردند و در ادامه نیز آقای خاتمی تاکید داشتند که هر طور شده، چنانکه رهبری نظام نیز همواره تاکید داشته و دارند، باید در راستای حل مشکلات مردم گام‌ برداریم و در این راستا دست به دست هم بدهیم.»

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در ادامه بیان کرد: واقعیت این است که چندان وارد جزییات نشدیم، چراکه حدود 20 تا 25 نفر از نمایندگان باید صحبت می‌کردند و در نتیجه امکان تمرکز بر یک یا دو بحث مشخص وجود نداشت. بلکه هر کس باتوجه به شرایط خاص کشور در دوران فعلی سعی کرد بر برخی معضل‌ها و مشکلات انگشت بگذارد و مهم‌تر از آن، راهکاری برای خروج از این اوضاع ارایه کند.

اکبری افزود: «نکته مهمی که آقای خاتمی به آن اشاره کردند همین بحث مردم و اعتماد عمومی بود و ایشان بر لزوم احیای این اعتماد در حال تضعیف و در مواردی از دست رفته تاکید کردند.» عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: «آقای خاتمی همچنین گفتند که باتوجه به فضایی که در این مدت اخیر در کشور ایجاد شده و اعتماد عمومی تا حدودی تضعیف شده، همگی باید کمک کنیم که هر طور شده این فضا ترمیم و تلطیف شود.»

نماینده شیراز در پاسخ به این پرسش که آیا در نشست شامگاه دوشنبه درباره نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس در اسفندماه 98 صحبت نشده است، گفت: «در حال حاضر نمی‌توان درباره انتخابات با قطعیت قضاوت کرد و واقعیت آن است که برای اظهارنظر و قضاوت درباره پیروز انتخابات سال آینده هنوز زود است و باید اجازه دهیم که زمان بگذرد و در این رابطه با آگاهی بیشتری صحبت کنیم.» او در عین حال عنوان کرد: «این مردم هستند که باید تشخیص دهند و بگویند که چه کسانی را می‌خواهند و چه کسانی را نمی‌خواهند.»

اکبری با تاکید بر اینکه اگرچه حضور مردم پای صندوق‌ها فارغ از نتیجه بیانگر موفقیت است، بیان کرد: «با این همه باید بیشتر تلاش کنیم؛ چراکه بحث پیروزی در انتخابات نیست. بحث تضعیف اعتماد عمومی است و در نتیجه همگی باید تلاش کنیم که این اعتماد از دست رفته، بازسازی و احیا شود»؛ موضوعی که گویا از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های سخنان سیدمحمد خاتمی با نمایندگان اصلاح‌طلب عضو فراکسیون امید بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها