کد خبر: 276648
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

بازی ضد مقاومت آمریکا در صحنه سیاسی لبنان

در آستانه سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه آمریکا به بیروت، معاون او ملاقات‌های متعددی با هم‌پیمانان واشنگتن در لبنان جهت تقویت رویکرد مخالف همکاری با سوریه داشت.

بازی ضد مقاومت آمریکا در صحنه سیاسی لبنان
کد خبر: 276648
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در آستانه سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه آمریکا به بیروت، معاون او ملاقات‌های متعددی را با هم‌پیمانان واشنگتن در لبنان جهت تقویت رویکرد مخالف همکاری با سوریه انجام داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، ولید جنبلاط شخصیت برجسته لبنانی در صفحه شخصی خود با انتشار تصویری از حضور دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه آمریکا به همراه الیزابت ریچارد، سفیر این کشور در بیروت در منزلش خبر داد مسئله بازگشت آوارگان سوری و نیز اصلاح بخش برق دستور کار این ملاقات بوده است.

این دومین سفر ساترفیلد در طول یک ماه گذشته به لبنان است. به گفته رسانه‌های لبنان او در این سفر قرار است صحنه سیاسی لبنان را برای تحقق اهداف سفر پمپئو به بیروت آماده کند.

این منابع اعلام کردند پمپئو با پرونده‌هایی که دغدغه دولت آمریکا محسوب می‌شود وارد لبنان خواهد شد و در رأس این پرونده‌ها مسئله سوریه و نیز شرایط حزب الله خواهد بود.

در این صورت می‌توان گفت دستور کار پمپئو دقیقا خنثی کردن دستور کار مذاکراتی محمدجواد ظریف در لبنان خواهد بود که در این میان می‌توان از پرونده‌هایی همچون حمایت مالی از لبنان، پشتیبانی نظامی از ارتش لبنان، تلاش برای متقاعد کردن مسئولان لبنانی برای عدم همکاری با سوریه یا به تعبیری تقویت جریان مخالف سوریه در لبنان نام برد.

منابع آگاه سیاسی تیز به پایگاه اطلاع‌رسانی النشره لبنان اعلام کردند سفرهای مکرر شخصیت‌های آمریکایی به لبنان بیانگر آن است که این کشور همچنان برای واشنگتن حائز اهمیت بوده و در این راستا به دنبال تقویت این جریان در مقابل جریان هوادار مقاومت در لبنان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها