کد خبر: 276655
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۶:۵۰:۰۰
| |

اعتراض سناتورهای آمریکایی به روابط ترامپ با ریاض

چند سناتور آمریکایی از کاخ سفید به دلیل ادامه همکاری با دولت پادشاهی عربستان به رهبری محمد بن‌سلمان شدیدا انتقاد کردند.

اعتراض سناتورهای آمریکایی به روابط ترامپ با ریاض
کد خبر: 276655
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند سناتور آمریکایی از کاخ سفید به دلیل ادامه همکاری با دولت پادشاهی عربستان به رهبری محمد بن‌سلمان شدیدا انتقاد کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، کریس مورفی سناتور دمکرات آمریکا در توییتر خود در این رابطه نوشت: کنگره باید ابتکار عمل سیاست خارجی آمریکا را پیش از آنکه دیر شود از ترامپ بگیرد.

به گفته این سناتور، واشنگتن باید در روابط خود با عربستان سعودی تجدید نظر کرده و اجازه داده نشود تا ترامپ هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد به ویژه که وقت در حال از دست رفتن است.

این سناتور با باز نشر مقاله ای از واشنگتن پست در رابطه با سردرگمی سیاست خارجی دولت ترامپ نوشت: باید برای توقف اقدام ترامپ در خارج کردن ایالات متحده از پیمان ناتو و پایان جنگ در یمن وارد عمل شد.

در این حال سناتور جمهوری‌خواه راند پل هم با اشاره به سخنان ترامپ تاکید کرد: تمامی اقدامات بن سلمان در مورد انجام اصلاحات صرفا یک عمل عوام‌فریبانه است.

مارکو روبیو دیگر سناتور آمریکایی هم با اشاره به رفتارهای سعودی نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان را به گروگان گرفت و سفیر کانادا را از کشورش اخراج کرد در حالی که در قتل جمال خاشقجی دست داشت و اقدامات سرکوبگرانه روزانه‌ای را علیه مخالفان انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها