معاون وزیر تعاون خبر داد؛

تجربه رونق در 22 فعالیت اقتصادی در دوران تحریم

عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد رونق در 22 فعالیت اقتصادی خبر داد و گفت: در هفته جاری به ازای هر یک از این رشته فعالیت ها، پیشنهاداتی را به دولت ارائه داده‌ایم تا اصلاحات لازم برای افزایش رونق در فعالیت این رشته های اقتصادی اعمال شود.

تجربه رونق در 22 فعالیت اقتصادی در دوران تحریم
کد خبر: 276671
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عیسی منصوری گفت: مطالعات نشان می دهد تحریم ها و چالش های اقتصادی پس از تغییر فاز می تواند منجر به ایجاد رونق در کسب و کار شود و هم اکنون 22 رشته فعالیت اقتصادی در ایران به این موقعیت دست یافته است.


این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران ظرف یک سال منتهی به پاییز 97 نرخ بیکاری در کشور 11.7 درصد بوده است، ادامه داد: اکنون سه میلیون و 200 هزار بیکار در کشور داریم.


به گفته منصوری، شاخص بیکاری از نرخ مشارکت تأثیر می پذیرد و این مؤلفه می‌تواند شاخص بیکاری را تغییر دهد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امسال 30 هزار نفر به تعداد بیکاران جامعه اضافه شده است.


این مسؤول درباره میزان اشتغالزایی در سال 98 تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری ها، باید بیش از یک میلیون شغل در سال آینده ایجاد شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، می توانیم بخشی از این آمار را به شرط هماهنگی بین دستگاهی و تخصیص منابع محقق کنیم.


وی درباره میزان اشتغالزایی در سال جاری گفت: تا پایان پاییز 601 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ایم؛ البته با میزان هدف‌گذاری فاصله دارد اما این میزان از اشتغالزایی با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تجربه رکود، مثبت ارزیابی می شود.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: ایتالیا در دوره رکود اقتصادی نرخ بیکاری 42 درصد را تجربه کرد؛ در حالی که این رقم در ایران 27 درصد است.


وی با اشاره به لوکس بودن پدیده بیکاری اظهار کرد: بیشترین نرخ بیکاری در جامعه فارغ التحصیلان تا سن 24 سالگی است که پس از این سن، افراد برای دست یافتن به استقلال وارد عرصه کار می شوند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت مهارت آموزی به نیروی کار منطبق بر شرایط و نیازهای بازار خاطرنشان ساخت: متأسفانه بسیاری از نیروی کار داخل کشور با توجه به لوکس بودن پدیده بیکاری، حاضر به ورود به دنیای کار نیستند تا جایی که می توان در این زمینه به نیاز یک شرکت سرمایه گذار خارجی برای جذب نیرو در زمینه خیاطی اشاره کرد که افراد معرفی شده در دوران دو هفته آموزشی و آزمایشی، با اشاره به سختی کار اقدام به ترک محیط می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها