کد خبر: 276802
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۴:۵۳:۵۶
| |

کشف اثری دیگر از آثار مقبره فرعون طلایی

قطعات گمشده نمونه یک قایق مینیاتوری متعلق به «توت عنخ آمون» فرعون مصر باستان که به منظور کمک در زندگی پس مرگش ساخته شده است، در انبار موزه «اقصر» اخیرا کشف شده است.

کشف اثری دیگر از آثار مقبره فرعون طلایی
کد خبر: 276802
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۴:۵۳:۵۶

اعتمادآنلاین| جعبه آثار باستانی جمع‌آوری شده توسط «هاوارد کارتر» باستان‌شناس بریتانیایی که برای اولین موفق به کشف مقبره «‌توت عنخ آمون» در سال 1922 شد، اخیراً در یکی از انبارهای موزه «اقصر» مصر کشف شده‌است.

«آتوا» مدیر باستان‌شانسی این موزه بیان کرد: «این شگفت‌آورترین اکتشاف در تمام دوران کاری من بوده است. بسیار هیجان‌آور است که حتی پس از چندین سال هنوز به اکتشافات و رازهایی جدیدی از «توت عنخ آمون»، این فرعون طلایی دست پیدا می‌کنیم.

«آتوا» این قطعات قایق کوچک را در حالی که آثار باستانی مربوط به مقبره «توت عنخ آمون» را برای نمایشگاهی که قرار است در موزه بزرگ مصر برگزار شود گردآوری می‌کرد، کشف کرد. موزه بزرگ مصر، موزه جدیدی است که نزدیکی اهرام «‌جیزه» قرار دارد و قرار است سال آینده افتتاح شود.

این بسته که به تازگی کشف شده است شامل یک دکل چوبی و یک مجموعه از طناب و بادبان‌های کشتی است. این اشیا در روزنامه‌ای به تاریخ پنجم نوامبر سال 1933 پیچیده شده بودند. اطلاعات این موزه نشان می‌دهد این جعبه از سال 1973 گم شده بود.

در مصر باستان، مقبره اشراف‌زادگان از نمونه‌های کوچک چوبی اشیایی که ممکن است در زندگی پس از مرگ به آن‌ها نیاز داشته باشند پر می‌شد. قایق‌های کوچک و خدمه مینیاتوری آن‌ها به منظور خدمت به فرعون در ماهیگیری و حمل ونقل او ساخته می‌شد.

«توت عنخ آمون» بین سال‌های 1341 تا 1323 پیش از میلاد مسیح و در دوره پادشاهی نوین مصر زندگی کرده است. او برای مقبره‌ای مملو از گنجینه‌های همچون ماسک طلایی، ظروف عطر از جنس مرمر سفید و ارابه‌ای سلطنتی شهرت دارد.

دو ماه پیش، متخصصان بعد از بیش از یک دهه ترمیم مقبره «توت‌عنخ آمون» را با پایان رساندند. آن‌ها آسیب‌های واردشده به دیوارهای مقبره را ترمیم کردند و از سیستم تهویه هوا برای جلوگیری از صدمات احتمالی در جریان بازدیدهای مکرر در آینده استفاده کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها