کد خبر: 276835
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۷:۵۵:۰۰
| |

پس از هشت سال توقف؛

اولین محموله غلات با راه آهن به دمشق وارد شد

پس از هشت سال توقف اولین محموله غلات به وزن یک هزار 500 تن با قطار باری از بندر لاذقیه در غرب سوریه به دمشق پایتخت این کشور منتقل شد.

اولین محموله غلات با راه آهن به دمشق وارد شد
کد خبر: 276835
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| این قطار پس از طی مسافت 310 کیلومتر از لاذقیه وارد منطقه صوامع در اطراف دمشق شد تا بار آن تخلیه شود.


به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) ، راه آهن سوریه در جریان هشت سال بحران در این این دچار خسارت های زیادی شد و بر اساس برخی تخمین ها در سال 2018 میزان آن به 700 میلیارد لیره سوری معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار می شود.


نجیب فارس مدیر عامل موسسه عمومی خطوط راه آهن سوریه در همین زمینه اعلام کرد که این خسارت‌ها شامل خطوط راه آهن، تاسیسات و ابنیه آن، ایستگاه ها، لوکوموتیوها ، واگن های باری و مسافری می شود.


سوریه از اسفند ماه 1389 شاهد بحران ناشی از طرح های و نقشه های تروریستی برخی کشورهای عربی ، غربی و رژیم صهیونیستی است که موجب شده است تا بسیاری از زیرساخت ها و مناطق این کشور تخریب شود.


فارس با اشاره به بازگشت امنیت و ثبات به مناطق مختلف این کشور گفت: اقداماتی برای ترمیم و نگهداری خط دمشق - حمص به طول 122 کیلومتر انجام شده است تا این اقدام موجب نقل و انتقال مسافر ، مواد اولیه مورد نیاز صنایع و رشد و شکوفایی کشور شود.


بر اساس اعلام وی، سوریه پیش از بحران دارای 2 هزار و 500 کیلومتر خطوط راه آهن در سراسر این کشور بود و اکنون طرح های دیگری برای ترمیم و بازسازی خطوط بین بندر طرطوس (در کنار دریای مدیترانه) و حمص (مرکز سوریه) برای نقل و انتقال فسفات از معادن حمص و مسیر های دیگر در جریان است.


مدیر عامل موسسه عمومی خطوط راه آهن سوریه اعلام کرد که یکی از نیازهای ضروری این موسسه کادر فنی و مجرب برای رشد و توسعه بیشتر راه آهن است.


در جریان بحران سوریه 12 میلیون نفر از جمعیت 24 میلیونی این کشور در داخل و خارج از آن آواره شدند که حدود 6 میلیون نفر از این افراد به خارج از کشور رفته اند.


سوریه در ماه های اخیر تلاش های گسترده ای را برای بازگشت این آوارگان از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه مانند اردن، ترکیه و عراق و برای فراهم شدن زمینه های بازسازی این کشور در بخش های مختلف آغاز کرده است.
برخی از کشورهای تلاش دارند به منظور طولانی تر کردن بحران سوریه مانع از بازگشت آوارگان به کشور خود شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها