کد خبر: 276844
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

پیام مشترک رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به رهبر انقلاب تسلیم ولایتی شد

وزیر راه‌آهن فدرال پاکستان پیام کتبی مشترک رییس جمهور و نخست وزیر این کشور را جهت تقدیم به محضر رهبر معظم انقلاب تسلیم علی اکبر ولایتی کرد.

پیام مشترک رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به رهبر انقلاب تسلیم ولایتی شد
کد خبر: 276844
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با شیخ رشید احمد وزیر راه آهن فدرال پاکستان، ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار گفت: رابطه دو کشور ایران و پاکستان، رابطه ای برادرانه، خوب و سازنده است و برقراری روابط اقتصادی و ساخت خط راه آهن تجاری که از ایران، چین و پاکستان می گذرد یکی از راه های مستحکم کردن روابط است.

ولایتی با اشاره به بروز برخی حوادث ناگوار افزود: اما بعضی اوقات حوادثی میان دو کشور رخ می دهد که موجب اختلال در روابط می شود، از جمله حملات اخیر گروه های تروریستی در سیستان و بلوچستان که از خاک پاکستان وارد ایران شدند و باید برای رفع این شرایط اقدام نمود. دولت پاکستان نباید اجازه بدهد که کشورهای دیگر مانند عربستان سعودی و صهونیست ها در روابط دو کشور تاثیر سوء بگذارند و بحران در مرزها ایجاد کنند و امنیت جان مرزبانان دلاور و مردم شریف ما و جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: گروه های تروریستی که اخیرا در سیستان بلوچستان موجب شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی شدند، تجهیزات و امکانات خود را از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تامین می کنند و از آن جا حمایت مالی می شوند.

ولایتی خاطرنشان کرد: در دیدار امروز خواسته شد تا پاکستان در مراقبت از مرزهای دو کشور اهتمام بیشتری داشته باشد. پاکستان کشوری قدرتمند است و قادر به کنترل و مراقبت از مرزهای مشترک است تا به این اقدامات تروریستی پایان دهد و وزیر در این ملاقات قول داد که از مرزها حفاظت بیشتری انجام دهند و این نوع حوادث دیگر تکرار نشوند و مقامات پاکستانی قول داده اند که حفاظت از مرزهای مشترک میان ایران و پاکستان را افزایش دهند.

شیخ رشید احمد وزیر راه آهن فدرال پاکستان نیز گفت: من آقای ولایتی را از قبل در زمانی که وزیر امور خارجه ایران بودند می‌شناسم و امروز سومین دیداری است که با ایشان دارم و در این دیدار درباره موضوعات زیادی در خصوص روابط دو جانبه گفت و گو کردیم و امیدواریم که بتوانیم روابط فیمابین را با کشور دوست و برادر ایران بهبود ببخشیم.

وزیر راه آهن فدرال پاکستان تصریح کرد: امیدواریم که با کمک یکدیگر بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و عمران خان مایل است که روابط پاکستان را با تمام دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران بهبود بخشد و به همین دلیل است که امروز اینجا هستم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها