کد خبر: 276850
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۲۰:۵۲:۰۰
| |

بازیگر پیشکسوت سینما:

دنیا ایران را با هنرش می‌شناسد

ایرج راد بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر عنوان کرد: دنیا ایران را با آقامحمدخان قاجار نمی‌شناسد با حافظ، سعدی، مولانا، فرش ایران و هنرش می‌شناسد.

دنیا ایران را با هنرش می‌شناسد
کد خبر: 276850
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۲۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ایرج راد شامگاه پنجشنبه در آیین «چراغ خاموشی نیست» یادبود هنرمندان فقید سال 97 در تماشاخانه ایرانشهر خانه هنرمندان گفت: آیین چراغ خاموش است» استعاره ای است از آنهایی که از میان ما رفتند،آنها تنها چراغ نبودند، گوهرهای پرنوری بودند که هیچ لکه ای بر دامن آنها نمی توانست آنها را آلوده کند.


راد افزود: آنها عاشق فرهنگ و هنر و انسان و آزادی بودند، به ما محبت آموختند، عشق آموختند، امید می دادند ، آنها مارا منزه می کردند ، تفکرافرین بودند در هر عرصه هنر که بودند.


وی ادامه داد: ما عزیزانی را از دست می دهیم که تا سالهای سال باید منتظر بمانیم تا نظایر آنها تولد یابند. تنها امید ما پیروی جوانان از راه این هنرمندان است که زندگی خود را وقف مردم و هنر کردند و در جهان نام آور هستند.


راد گفت: سال اول برگزاری این آیین سالی بود که 17 نفر از عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر به دیار باقی شتافتند، ما کم کم کسانی را از دست می دهیم که هنوز می توانستند کار کنند و تاثیرگذار باشند.


وی افزود: هرچه از این افراد که جایگاه ویژه ای در تاریخ این مملکت دارند یاد کنیم کم است، دنیا ایران را با آقامحمدخان قاجار نمی شناسد با حافظ سعدی مولانا و فرش ایران می شناسد، هنر و هنرمندان را قدر بدانیم و جایگاه ویژه آنها را حفظ کنیم.


آیین چراغ خاموشی نیست با حضور هنرمندان به یادبود 119 هنرمند فقید سال 97 برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها