کد خبر: 276861
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۲۱:۴۸:۰۰
| |

تا ۱۱ سال آینده رخ خواهد داد؛

3 میلیون مرگ در اثر «سرطان ناشناخته» سهم کودکان

محققان دانشگاه هاروارد بر این باورند از سال 2013 تا پایان سال 2030، حدود 3 میلیون سرطان کودک تشخیص داده نمی‌شود و این عدم تشخیص منجر به مرگ آنها خواهد شد.

3 میلیون مرگ در اثر «سرطان ناشناخته» سهم کودکان
کد خبر: 276861
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۲۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که از دو کودک مبتلا به سرطان، بیماری یک نفر تشخیص داده نمی‌شود و در پی آن از درمان نیز جا می‌ماند.


به گزارش دیلی‌میل، آمارها بیانگر‌ آن است که به رغم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا، سالانه بیش از 1800 کودک در این کشور می‌میرند.

یک تحقیق جدید از دانشگاه هاروارد نشان داد که تعداد موارد سرطان اطفال در سرتاسر جهان افزایش یافته است. براساس داده‌های جدید، هر سال بیش از 400 هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و این درحالیست که این رقم در چند سال اخیر تنها 200 هزار نفر بوده است.

محققان دانشگاه هاروارد بر این باورند از سال 2013 تا پایان سال 2030، حدود 3 میلیون سرطانِ کودک تشخیص داده نمی‌شود و این عدم تشخیص منجر به مرگ آنها خواهد شد. علاوه بر این، این آمار جدا از کودکانی است که بیماری آنها تشخیص داده می‌شود ولی درمان موفقیت‌آمیز نیست.

ضعف در تشخیص ابتلای کودکان به سرطان بیشتر در کشورهای کم‌درآمد و فقیر شرق و غرب آفریقا رخ می‌دهد. محققان سرطان را یکی از دلایل عمده مرگ و میر کودکان در سراسر جهان معرفی می‌کنند که تغذیه ناسالم و عدم تحرک به افزایش آن دامن زده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها