آمریکا خواستار مجازات‌های جدید علیه ایران شد

دولت آمریکا با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با موشک‌های بالستیک، خواستار اعمال مجازات‌های جدید بین‌المللی علیه ایران شد.

آمریکا خواستار مجازات‌های جدید علیه ایران شد
کد خبر: 276882
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با موشک‌های بالستیک، خواستار اعمال مجازات‌های جدید بین‌المللی علیه ایران شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رویترز خبر داد: جاناتان کوهن، جانشین سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به شلیک موشک‌های بالستیک توسط ایران آن را ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توصیف کرد.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد در بند 3 از پیوست (بی) قطعنامه 2231 (2015) تاکید شده است که ایران متعهد می‌شود از انجام فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک قادر به حمل سلاح هسته‌ای از جمله شلیک موشک یا به کارگیری فناوری موشک‌های بالستیک خودداری کند، اما ایران در برهه اخیر چندین اقدام در تناقض با متن این قطعنامه انجام داده است.

به زعم کوهن پیشرفت‌های ایران در فناوری موشکی می‌تواند منجر به شکل‌گیری مسابقه تسلیحاتی منطقه‌ای و افزایش احتمال تقابلی شود که به نفع هیچ طرفی نیست.

در نامه کوهن ادعا شده است وقتی ایران بدون هیچ عواقبی شورای امنیت را به چالش می‌کشد به معنی آن است که اعتماد کلی به قطعنامه‌های شورای امنیت را کاهش می‌دهد... پس شورای امنیت باید ایران را به تعهد کامل به قطعنامه 2231 ملزم سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها