کد خبر: 276897
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

برخی تلاش می‌کنند تا مردم را جناحی کنند/ عده‌ای مردم را برای رسیدن به اهداف سیاسی فقیر کردند

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سبک زندگی یک کلید واژه راهبردی است تا تاکتیکی، چراکه تمام زندگی انسان در این کلید واژه خلاصه می‌شود.

برخی تلاش می‌کنند تا مردم را جناحی کنند/ عده‌ای مردم را برای رسیدن به اهداف سیاسی فقیر کردند
کد خبر: 276897
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی و پرهیز از اشرافی‌گری بیان کرد: سبک زندگی یک کلید واژه راهبردی است تا تاکتیکی، زیرا تمام زندگی انسان در این کلید واژه خلاصه می‌شود؛ باید آثار خدمت را از جایگاه مدیران و مقامات در طی 40 سال ارزیابی کرد و برای این امر سراغ سبک زندگی آنها رفت؛ به طور قطع تمام مشکلاتی که امروز برای مردم وجود دارد ناشی از انحراف سبک زندگی مقامات در این 40 سال در مدار حق و اسلام است.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی زندگی مقامات توضیح داد: اگر سبک زندگی یک حاکم اسلامی از نظر دین رعایت نشود دچار اوضاع کنونی می‌شویم؛ به طور مشخص سبک زندگی مقامات و مسئولان عالی‌رتبه در دین این است که خودشان را به مردم عرضه کنند و باید بگویند برای فداکاری در راه هدف آماده‌ایم.

برخی مقامات به دنبال جمع‌آوری مال و ثروت رفتند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که اینگونه باشد، به دنبال جمع‌آوری مال و قدرت برای خود، درست کردن حزب و قدرت، جمع کردن مرید و یار برای خود نمی‌رود بلکه آن را در خدمت نظام و رهبری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ریشه فتنه‌ها به این دلیل است که مقامات بر خلاف ادعای خود به سراغ جمع‌آوری مال و ثروت می‌روند چراکه فکر می‌کنند خودشان فی‌ذاته همه فضیلت‌ها هستند و نمی‌دانند اعتماد مردم به آنها برای خدمت بوده است.

مردم را به دلیل اهداف سیاسی فقیر کردند

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که سبک زندگی در شرایط تحریم باید چگونه باشد تصریح کرد: در شرایط فقر مردم که حکومت اسلامی چیزی ندارد پس مسئولان نیز نباید چیزی داشته باشند؛ اما آیا امروز مردم فی‌ذاته فقیر هستند و چیزی ندارند؟ مردم بسیار ثروتمند و غنی به لحاظ منابع و ثروت ملی هستند اما متاسفانه آنها را برای اهداف سیاسی فقیر کردند. طبیعتا در این شرایط مسئولان نه تنها حاضر نیستند که از حقوق خود دست بردارند بلکه بیشتر از این نیز می‌خواهند. هر چقدر که بگوییم مسئولان به خاطر نداری مردم، حقوق نگیرند فایده‌ای ندارد.

وی اظهار داشت: ریشه این مسائل به سبک زندگی برمی‌گردد؛ اگر یک مرکز پژوهشی به صد شیوه پژوهش کند که چرا اوضاع معیشت و اقتصاد در کشور اینگونه است، این صد شیوه به یک نقطه منتهی می‌شود و آن این است که مقامات، سبک زندگی خودمحور داشته و به مردم خیانت می‌کنند.

ایران قوی‌ترین کشور از نظر امنیت، ثروت و سرمایه ملی

کریمی قدوسی با بیان اینکه مهمترین کار مردم این است که نقشه دشمن را خوب بشناسند و در میدان دشمن قرار نگیرند، گفت: در حال حاضر ایران قوی‌ترین کشور از نظر امنیت، ثروت و سرمایه ملی در بین کشورها است؛ حتی به تناسب جمعیت از آمریکا نیز غنی‌تر است. اگر همه اینها به عنوان پشتوانه پول ملی ما قرار بگیرد، مشکلات حل می‌شود.

یکی از وظایف بسیار ساده مسئولان تنظیم بازار است

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه یکی از وظایف بسیار ساده مسئولان تنظیم بازار است، گفت: تنظیم بازار هیچ گاه از دستور کار هیچ دولتی خارج نمی‌شود. اگر عرضه و تقاضا را با یکدیگر برابر کنند جلوی تورم گرفته می‌شود و از طرف دیگر نگرانی مردم در تامین آذوقه کم می‌شود. به راحتی می‌توان فهمید این مسئولان هستند که به وظایف خود عمل نکردند که اینگونه با نرخ گوشت بازی می‌شود؛ حتی اگر بگویند قاچاق بوده و یا خشکسالی ایجاد شده باز هم مسئول آن مقامات هستند که از سال گذشته تدارک آن را ندیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آگاهی مردم سهم 80 درصدی از برون رفت از مشکلات دارد اما در غیر این صورت مردم تحت تاثیر القائات فضای رسانه‌ای دشمن قرار می‌گیرند چراکه دشمن افکار مردم را مدیریت می‌کند.

برخی تلاش می‌کنند تا مردم را جناحی کنند

وی با بیان اینکه برخی تلاش کردند مردم را جناحی کنند اما مردم بر روی دین خود تعصب دارند و باید خود را از لایه‌های جناحی خارج کنند، گفت: ما امیدوار نیستیم که این جناح‌ها به فکر منافع ملی باشند اما مردم می‌توانند با حفظ وحدت خود به هدایت‌های رهبری توجه کنند و اجازه ندهند هیچ خدشه‌ای به انقلاب و کشورشان وارد شود.

نسل اول انقلاب باید از روش‌های خسارت بار فاصله بگیرد

نماینده مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: تجربه نسل اول در 40 سال پس از انقلاب در ابعاد سبک زندگی شخصی و یا سیاسی و اجتماعی به درد نسل دوم می‌خورد و این نسل باید کاووش و تحقیق دقیق بر روی مدیران نسل اول داشته باشد که چه کسانی توانستند به ملت خدمت کنند و پر آوازه ماندند و چه کسانی سقوط کردند زیرا علت تمام آنها سبک زندگی بوده است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها