شرایط ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز اعلام شد

رییس اداره امور دندان‌پزشکی وزارت بهداشت نحوه ارائه خدمات دندان‌پزشکی را در تعطیلات نوروزی تشریح کرد.

شرایط ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز اعلام شد
کد خبر: 277130
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم صادقی رییس اداره امور دندان‌پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به نحوه ارائه خدمات دندان‌پزشکی به مردم در تعطیلات نوروزی سال 1398، گفت: بر اساس طرح سلامت نوروزی که از ابتدای سال 1396 برگزار شده، هر دانشگاه علوم پزشکی موظف است یک مرکز دندان‌پزشکی اورژانس برای رفع نیازهای مردم ایجاد کند. این سومین سالی است که مراکز اورژانس خدمات دندان‌پزشکی را در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت ارائه خدمت به مردم فعال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال اول و دوم این کار فعالیت و خدمات اورژانس‌های دندان پزشکی، رشد چشمگیری داشت، افزود: امسال که سومین سال اجرای این طرح است، تاکنون در 45 دانشگاه علوم پزشکی کشور، 130 مرکز اورژانس دندان‌پزشکی شامل 66 مرکز دولتی و 64 مرکز خصوصی آماده ارائه خدمت شده‌اند تا در طول تعطیلات نوروزی از 25 اسفند ماه 1397 تا 15 فروردین ماه 1398 آماده خدمت‌رسانی به مردم باشند.

صادقی با بیان اینکه خدمات اورژانس و اولیه دندان‌پزشکی در مراکز دولتی اورژانس دندان‌پزشکی با تعرفه دولتی و در مراکز منتخب خصوصی با تعرفه مصوب بخش خصوصی، ارائه می‌شوند، ادامه داد: البته هم مراکز دولتی و هم مراکز خصوصی اورژانس دندان‌پزشکی تحت نظارت معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند. باید توجه کرد که مراکز اورژانس دندان‌پزشکی به صورت 24 ساعته در ایام نوروز فعالند. در مراکز دولتی ما اورژانس دندان‌پزشکی به صورت سانتر بیمارستانی است؛ به‌طوری که در بیمارستان‌ها یک بخش دندان‌پزشکی با عنوان بخش اورژانس دندان‌پزشکی به صورت 24 ساعته فعال است. در بخش‌های خصوصی هم به صورت شیفت‌های برنامه‌ریزی شده ارائه خدمت می‌کنند که البته زمان شیفت‌بندی‌ها و لیست دندان‌پزشکان کشیک و روزها و ساعاتی که در آن مرکز خصوصی حاضر هستند را به صورت مکتوب اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 45 دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات اورژانس دندان‌پزشکی آماده شده‌اند، اظهار کرد: البته قطعاً تا پایان سال و با توجه به اینکه این اقدام یک وظیفه حاکمیتی است، همه 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ما موظفند، مراکز اورژانس دندان‌پزشکی را آماده کنند. بنابراین 20 دانشگاه باقی‌مانده هم در حال آماده‌سازی هستند. در عین حال اگر کم‌وکاستی در این حوزه وجود داشت، مردم می‌توانند از طریق سامانه 190 آن را اعلام کنند و ما به این موضوعات رسیدگی می‌کنیم.

وضعیت مراکز دندان‌پزشکی بیماران خاص در نوروز

رئیس اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بخشی از مراکز دندان‌پزشکی بیماران خاص هم در ایام نوروز در قالب همین اورژانس‌های دندان‌پزشکی فعال هستند و بیماران می‌توانند مانند همه مردم به مراکز دولتی مراجعه و در آنجا خدمات لازم را دریافت کنند، گفت: در عین حال بخش‌های دندان‌پزشکی بیماران خاص به طور خاص در روزهای غیر تعطیل فعالیت دارند، اما اگر بیماران خاص نیاز به خدمات دندان‌پزشکی اورژانس داشتند، می‌توانند به مراکز اورژانس دندان‌پزشکی دولتی مراجعه کنند.

صادقی همچنین گفت: در سال گذشته در ایام تعطیلات نوروز یعنی از 25 اسفند ماه 1396 تا 14 فروردین ماه 1397 تقریباً نزدیک به 10 مورد شکایت مردمی در حوزه خدمات دندان‌پزشکی داشتیم که نشان از فعال بودن دانشگاه‌های ما دارد. در عین حال خدمات ارائه شده در طرح سلامت نوروزی در حوزه دندان‌پزشکی در سال گذشته نزدیک به 40 هزار مورد در کشور بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها