آلمان، حزب‌الله لبنان را تروریست نمی‌داند

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که برلین از سیاست لندن پیروی نکرده و حزب‌الله را به عنوان «سازمانی تروریستی» شناسایی نمی‌کند.

آلمان، حزب‌الله لبنان را تروریست نمی‌داند
کد خبر: 277209
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۰:۴۰:۱۶

اعتمادآنلاین| وزیر کشور آلمان اعلام کرد که دولت این کشور از سیاست لندن پیروی نکرده و حزب‌الله لبنان را «سازمانی تروریستی» اعلام نخواهد کرد.

«نیلس آنن» در اظهاراتی پس از سفر به لبنان، در گفتگو با اشپیگل افزود: گروه حزب‌اللهجز احزاب سیاسی جامعه لبنان است و اتحادیه اروپا پیشتر در سال 2013 شاخه نظامی آن را به فهرست گروه‌های ممنوعه اضافه کرده است.

گفتنی است که همزمان با ادامه تلاش‌های آمریکا به منظور تشدید فشار بر حزب‌الله لبنان، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس اسفندماه جاری اعلام کرد که لندن کلیت حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

وزیر کشور انگلیس در پیروی محض از اوامر واشنگتن و صهیونیست‌ها بدون اشاره به مبارزه بی امان حزب‌الله لبنان با تروریست‌های تکفیری ساخته غرب در این خصوص در ادعایی مضحک مدعی شده بود: حزب‌الله به تلاش‌های خود در راستای بی‌ثباتی در اوضاع شکننده در خاورمیانه ادامه می‌دهد! بر این اساس، دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی که پیشتر آن را ممنوعه خوانده بودیم با شاخه سیاسی آن تمایزی قائل شویم؛ لذا تصمیم گرفتیم کلیت این گروه را ممنوعه اعلام کنیم.

لازم به ذکر است، انگلیس و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون صرفاً شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را تروریستی اعلام کرده بودند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها