کد خبر: 277266
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از تاریخچه فوتبال زنان گزارش می‌دهد- بخش دوم

از اولین تلاش‌ها برای محبوبیت فوتبال زنان تا شکل‌گیری تیم‌های فوتبال

چهارم آگوست 1914 انگلستان با آلمان اعلان جنگ کرد. نقش زنان در طول جنگ جهانی اول به صورت کلی تغییر کرد. وقتی مردان شغلشان را رها کردند تا به جنگ بروند زنان جایگزین آن‌ها شدند. در نتیجه آمار اشتغال زنان از 3 میلیون و 224 هزار و 600 نفر در جولای 1914 به 4 میلیون و 814 هزار و 600 نفر در ژانویه 1918 افزایش پیدا کرد.

از اولین تلاش‌ها برای محبوبیت فوتبال زنان تا شکل‌گیری تیم‌های فوتبال
کد خبر: 277266
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اولین بازی رسمی زنان در کراچ‌اند لندن در 23 مارچ 1895 برگزار شد. زنان به تیم شمال و جنوب تقسیم شده بودند. روزنامه‌ها پس از این بازی انتقاد زیادی کردند و نوشتند که زنان نمی‌توانند فوتبال بازی کنند. در این بازی تیم شمال 7-1 تیم جنوب را شکست داد.

با وجود انتقادات در ششم آوریل 1895 باشگاه فوتبال زنان بریتانیا در پرستون پارک برایتون بازی به نفع خیریه ترتیب داد.

بازی بعد در بوری برگزار شد و نزدیک به 5000 تماشاگر داشت. در آن بازی 100 پوند برای خیریه جمع‌آوری شد.

بازیکن جوان تیم شمال دیزی آلن ستاره آن روزها بود. بوری تایمز به او لقب روح کوچکی با 4 پا را داده بود. بر طبق گزارش روزنامه دیزی فقط 11 سال داشت.

وقتی باشگاه فوتبال زنان بریتانیا تصمیم گرفت چند بازی را در اسکاتلند برگزار کند با واکنش‌های منفی شروع شد. اسکاتلندی‌ها دوست نداشتند زنان را در قامت بازیکنان فوتبال ببینند. این اولین تلاش برای محبوب کردن فوتبال زنان بود.

چهارم آگوست 1914 انگلستان با آلمان اعلان جنگ کرد. نقش زنان در طول جنگ جهانی اول به صورت کلی تغییر کرد. وقتی مردان شغلشان را رها کردند تا به جنگ بروند زنان جایگزین آن‌ها شدند.

زنان خیلی از شغل‌هایی را که بنا بر احتیاجات زمان جنگ ایجاد شده بود پر کردند. در نتیجه آمار اشتغال زنان از 3 میلیون و 224 هزار و 600 نفر در جولای 1914 به 4 میلیون و 814 هزار و 600 نفر در ژانویه 1918 افزایش پیدا کرد.

نزدیک به 200 هزار زن در ادارات دولتی کار می‌کردند. نیم میلیون در دفترهای خصوصی مشغول به کار شدند. 250 هزار زن روی زمین کشاورزی کار می‌کردند اما بزرگترین رشد اشتغال زنان در شغل‌های مربوط به مهندسی بود. نزدیک به 700 هزار زن در کارخانه‌های اسلحه‌سازی مشغول به کار در قسمت‌های خطرناک بودند.

زنانی که در کارخانه‌ها کار می کردند در زمان ناهار فوتبال بازی می‌کردند. در روز کریسمس سال 1916 تیم‌های زنان شکل گرفتند. بعد از آن یک بازی کارخانه اسلحه‌سازی اولورستون و تیم دختران محلی انجام شد. تیم کارخانه اسلحه‌سازی بازی را با نتیجه 11-5 برد. پس از آن کارخانه‌های اسلحه‌سازی تیم فوتبال زنان را تشکیل دادند.

دیوید لوید جورج نخست وزیر انگلستان از برگزاری بازی‌های فوتبال زنان استقبال کرد زیرا این بازی‌ها چهره جدیدی از زنان نشان می‌داد که کار مردان را به راحتی انجام می‌دادند. مردانی که حالا در جبهه‌های جنگ به وجودشان نیاز بود. این بازی‌ها همچنین به جمع کردن پول برای خیریه کمک می کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها