رئیس سازمان بهزیستی:

10 هزار واحد مسکونی معلولان مناسب‌سازی می‌شود

وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز نهضت مردمی مناسب سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: در تفاهم نامه‌ای با سازمان بسیج سازندگی مقرر شده است 10 هزار واحد مسکونی معلولان، مناسب سازی شود.

10 هزار واحد مسکونی معلولان مناسب‌سازی می‌شود
کد خبر: 277276
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا روز شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک بین بهزیستی و سازمان بسیج سازندگی با موضوع مشارکت در تامین مسکن پنج هزار خانوار تحت پوشش و مناسب سازی محیط زندگی و مبلمان شهری گفت: این 10 هزار واحد مسکونی عمدتا در مناطق روستایی، مرزی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت قرار دارند.


وی ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه مقرر شده است پنج هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی احداث شود؛ مبلغ 10 میلیون تومان بلاعوض در اختیار این خانوارها برای ساخت مسکن قرار خواهد گرفت.


قبادی دانا اضافه کرد: همچنین حق انشعاب و سایر هزینه های ساخت برای این خانوارها به صورت رایگان خواهد بود و بسیج سازندگی، تمهیدات لازم برای خدمات فنی احداث مسکن را به طور رایگان انجام می دهد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: عملیات احداث توسط نیروهای داوطلب بسیجی صورت خواهد گرفت؛ مدت تفاهم نامه یک سال است و کار ساخت مسکن ها از سوی گروه های جهادی از نوروز امسال آغاز می شود.


قبادی دانا افزود: بخشی از کمک ها به مددجویان برای ساخت خانه به صورت تسهیلات بانکی است و لازم است که مددجویان نیز در ساخت مسکن مشارکت داشته باشند چراکه طرح ساخت مسکن، یک طرح اجتماع محور است.


وی اضافه کرد: امسال مبلغ 25 میلیون تومان وام چهار درصدی از سوی بانک ها برای ساخت مسکن در اختیار مددجویان قرار گرفت که امیدواریم این مبلغ در سال آینده افزایش یابد.


قبادی دانا یادآور شد: در طرح ساخت مسکن در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی مشارکت استانداری ها را داریم و به طور مثال استانداری در بوشهر پذیرفته است که 50 درصد هزینه های ساخت مسکن را متقبل شود.

اجرای 40 هزار پروژه عمرانی زودبازده


محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در این نشست گفت: شبکه سازی نیروهای انقلابی از مزیت های این سازمان است و در سال جاری، 40 هزار پروژه عمرانی زودبازده در دستورکار این سازمان قرار گرفت.


وی با اشاره به فعالیت 250 هزار نیروی کار بسیج سازندگی افزود: سازمان بسیج سازندگی یک نهاد تسهیل گر است که واسطه ها و هزینه های بالاسری را حذف می کند.


زهرایی خاطرنشان کرد: ساخت واحد مسکونی طبق روال مرسوم ، 18 ماه طول می کشد اما با کار جهادی، این بازه زمانی کاهش می یابد.


رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: اولویت ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی در مناطق حاشیه شهرها، مناطق محروم، مناطق مرزی و روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها