رئیس بخش نیروی هوایی در وزارت دفاع آمریکا استعفا کرد

«هدر ویلسون» رئیس بخش نیروی هوایی در وزارت دفاع آمریکا که با دونالد ترامپ سر اجرای طرح تشکیل نیروی فضایی در ارتش اختلاف پیدا کرده بود، در نامه‌ای به دونالد ترامپ از تصمیمش برای استعفا از این سمت در اواخر ماه مه خبر داد.

رئیس بخش نیروی هوایی در وزارت دفاع آمریکا استعفا کرد
کد خبر: 277333
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۳:۴۵:۲۷

اعتمادآنلاین| «هدر ویلسون» اخیراً به عنوان گزینه نهایی برای انتصاب به عنوان رئیس جدید دانشگاه تگزاس در ال‌پاسو انتخاب شده است. او اعلام کرده که بعد از گرفتن این شغل از سمتش در وزارت دفاع آمریکا کنار خواهد رفت.

ویلسون در نامه استعفای خود نوشته است: خدمت در کنار اعضای نیروی هوایی کشور ما در دو سال گذشته امتیازی برای من بود و من به پیشرفتی که ما در بازسازی نیروهای نظامی کشورمان داشته‌ایم افتخار می‌کنیم. ما باعث ارتقای آمادگی نیروها شده و چند سال برنامه‌های تأمینی را به جلو انداختیم و در جریان رقابت به قیمتهای بهتری رسیدیم. ما صدها قانون ناکارآمد را لغو کرده‌ایم و قابلیتمان برای تسلط بر حوزه فضا و بازدارندگی در این حوزه را تقویت کرده ایم.

این در حالی است که یکی از عوامل اختلاف بین هدر ویلسون و ترامپ مربوط به طرح تشکیل نیروی فضایی در ارتش آمریکا بوده است. برخی از منابع در پنتاگون می‌گویند این طرح باعث به وجود آمدن تنش بین ویلسون و کاخ سفید شد و دولت ترامپ او را از عوامل ایجاد تأخیر در پروسه اجرای این طرح می‌دانست.

در مقطعی نیز ویلسون به عنوان یکی از گزینه‌های انتصاب به عنوان وزیر دفاع مطرح بود. این منابع می‌گویند، وزیر دفاع فعلی یعنی پاتریک شاناهان که موقتاً در این سمت حضور دارد بیشتر از مقام‌های قبلی از ایده تشکیل نیروی فضایی حمایت می‌کند.

ویلسون سپتامبر گذشته در یادداشتی گفته بود تشکیل نیروی فضایی در ارتش آمریکا هزینه‌ای 13 میلیارد دلاری برای یک دوره 5 ساله خواهد داشت. ماه گذشته میلادی دولت ترامپ اعلام کرد که نیروی فضایی دست‌کم برای مدتی موقت در زیر چتر نیروی هوایی تشکیل می‌شود. این نشان دهنده تغییر رویکرد ترامپ نسبت به پیشنهاد اولش بود که خواستار تشکیل نیروی فضایی «مجزا از نیروی هوایی و در جایگاهی برابر با آن» شده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها