کد خبر: 277348
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

رئیس شورای تامین دام:

50 هزار راس دام زنده اواخر هفته وارد کشور می‌شود/ توزیع گوشت به وزارت صنعت محول شده است

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور با اعلام اینکه گوشت قرمز مورد نیاز شب عید تامین است، عنوان کرد: اواخر این هفته یک محموله شامل 50 هزار راس دام زنده گوسفندی رومانیایی با کشتی وارد چابهار می شود.

50 هزار راس دام زنده اواخر هفته وارد کشور می‌شود/ توزیع گوشت به وزارت صنعت محول شده است
کد خبر: 277348
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور پوریان گفت: برای تنظیم بازار شب عید و فروردین ماه سال آینده به وفور گوشت قرمز منجمد، گرم، دام زنده گوسفندی و گوساله توسط بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور در حال واردات است.


وی با بیان اینکه از این پس با افزایش تولید و عرضه دام زنده داخلی روبرو خواهیم شد، اظهار داشت: ایجاد محدودیت در جابجایی و نقل و انتقال با هدف جلوگیری از قاچاق سبب شده که تولیدکنندگان چاره ای جز عرضه دام خود به بازار نداشته باشند که همین امر موجب ثبات بازار گوشت قرمز خواهد شد.


پوریان اعلام کرد: اکنون روزانه بین 150 تا 200 هزار تن انواع گوشت قرمز به بازار عرضه می شود.


رئیس تامین شورای دام گفت: اکنون ثبت سفارش واردات دام زنده گوساله از برزیل و پاکستان انجام شده و تا اوایل هفته آتی محموله های دام زنده گوساله نیز وارد کشور می شود بنابراین نگرانی در بحث تامین گوشت قرمز وجود ندارد.


پوریان افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم دام زنده به 36 هزار تومان رسیده است که نسبت به دو هفته گذشته نزدیک چهار هزار تومان کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا پیش از این قیمت هرکیلوگرم دام زنده بین 40 تا 42 هزارتومان بود.


به گفته پوریان، قیمت هرکیلوگرم لاشه گوسفند تولید داخل باید بین 65 تا 72 هزار تومان باشد.


رئیس شورای تامین دامن کشور اظهار داشت: با تغییر رویکرد روش توزیع که به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول شده، قرار است گوشت قرمز توسط تعاونی های مصرف توزیع شود ضمن آنکه قیمت آن برای «صنف و صنعت» و «خانوار» متفاوت خواهد بود.


پوریان یادآور شد: در سال 95 شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام به عرضه گوشت در تعاونی ها کرد اما این روش موفق نبود بنابراین تلاش کرد تا با عرضه گوشت به شکل مستقیم در میادین این محصول را با قیمت های مناسب به دست مصرف کنندگان برساند.

طبق آمارهای وزارت جهادکشاورزی که به تازگی منتشر شده، نیاز سالانه کشور 960 هزارتن گوشت قرمز است که بخش عمده آن از محل تولید داخل و نزدیک 15 درصد آن از محل واردات تامین می شود.


وزیر جهادکشاورزی به تازگی اعلام کرده است: برای جلوگیری از نابسامانی بازار گوشت قرمز، مقرر شده توزیع گوشت قرمز به شکل هدفمند و زیر نظر ستاد تنظیم بازار، به دست مصرف کنندگان برسد، براساس این دستورالعمل، انواع گوشت قرمز وارداتی در اختیار اتحادیه ها و تعاونی های مصرف در سراسر کشور قرار می گیرد.


پیش از این سازمان دامپزشکی کشور حجم مجوز واردات گوشت را 240 هزارتن انواع گوشت قرمز شامل گوشت یخ زده گوساله، گوشت گرم گوساله بسته بندی، گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوسفندی و دام زنده گوسفندی اعلام کرده بود که تاکنون بیش از 120 هزارتن آن به کشور وارد شده است.


معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی امروز مجوز واردات برای گوشت قرمز را 300 هزارتن توسط 274 شرکت عنوان کرد.


پیش از این هر کیلوگرم انواع گوشت وارداتی تنظیم بازاری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در فروشگاه های زنجیره ای و میادین بین 33 تا 45 هزارتومان عرضه می شد.


اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی در سطح شهر با نرخ حدود 110 هزارتومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها