رئیس سازمان شیلات:

تکمیل زنجیره تولیدات شیلاتی در دستور کار قرار گرفت

نبی‌الله خون‌میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور اعلام کرد: تکمیل زنجیره تولیدات شیلاتی را در دستور کار قرار داده و حلقه بسته‌بندی را نیز به حلقه‌های تولید شیلات در چهارمحال و بختیاری می‌افزاییم.

تکمیل زنجیره تولیدات شیلاتی در دستور کار قرار گرفت
کد خبر: 277362
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۴:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نبی‌الله خون‌میرزایی 18 اسفندماه در سفر به شهرکرد در آئین تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی استان، گفت: روند صنعتی شدن در ایران موجب شده تا فارغ‌التحصیلان انتظار کار اداری داشته باشند و از طرفی ممکن است دانش فنی آنان متناسب با نیاز نباشد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه در کشور و چهارمحال و بختیاری است، افزود: در چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین مزیت اشتغال و تولید در بخش کشاورزی است و مدیران استانی نیز در این راستا همگرایی دارند.

خون‌میرزایی افزود: اکنون جامعه کشاورزی در زمینه اشتغال و امنیت غذایی در خط مقدم ایفای نقش می‌کند بنابراین تجلیل از نخبگان بخش کشاورزی یک افتخار است.

وی ادامه داد: در سال 57 تمام تولیدات شیلات کشور حدود 32 هزار تن بوده اما در سال گذشته به یک میلیون و 200 هزار تن معادل 40 برابر رسیده است و تولیدات شیلات امسال را نیز بایستی با تأثیر خشکسالی محاسبه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود شرایط بسیار سخت اقتصادی در کشور، تصریح کرد: این شرایط را سپری و پیمان شکنان برجام را پشیمان کرده و امنیت و اقتصاد کشور را تأمین می‌کنیم و همواره در این مسیر در راه خدمت‌گذاری به مردم می‌کوشیم.

خون‌میرزایی اضافه کرد: تکمیل زنجیره تولیدات شیلاتی را در دستور کار قرار داده و حلقه بسته‌بندی را نیز به حلقه‌های تولید شیلات در چهارمحال و بختیاری می‌افزاییم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان حسین برزگر نیز بیان کرد: فرایند ثبت‌نام و دریافت تسهیلات اشتغال و تولید بخش کشاورزی با اعتبار 191 میلیارد و 400 میلیون تومان از دهه فجر همزمان با کشور در استان آغاز شده که در سامانه cita انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این تسهیلات توسط سه بانک عامل پست بانک، توسعه تعاون و کشاورزی برای بازسازی و نوسازی تسهیلات در گردش بخش کشاورزی اعطا خواهد شد.

در این آئین با حضور رئیس سازمان شیلات کشور و مسئولان استانی به صورت نمادین از 27 پروژه با اعتبار 15 میلیارد تومان بهره‌برداری شد که این پروژه‌ها در سفر رئیس سازمان شیلات کشور به استان به بهره‌برداری رسیدند.

در این آئین همچنین از پودر میوه طبیعی محصول کارخانه صنایع غذایی چم‌چنگ که برای نخستین بار در کشور تولید شده و فاقد مواد نگهدارنده است و رقم جدید لوبیا چیتی نیز رونمایی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها