اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری:

دولت منتقدان خود را دلسوز می‌داند/ برای تامین نیازهای مردم به میزان کافی ارز اختصاص داده‌ایم

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت منتقدان خود را دلسوز می‌داند و با دیده احترام نظرات آنها را به منظور رفع اشکالات به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: آن چیزی که نگران کننده است تخریب دولت در شرایط جنگ اقتصادی است؛ تخریب روحیه و تهدید مدیران دولت در این شرایط ناشایست و نادرست است.

دولت منتقدان خود را دلسوز می‌داند/ برای تامین نیازهای مردم به میزان کافی ارز اختصاص داده‌ایم
کد خبر: 277387
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه همزمان 110 طرح اشتغال روستایی با اشاره به اهمیت تولیداتی که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی تأمین امنیت غذایی در داخل کشور است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات زیربنایی انجام شده در روستاها و تامین مسائل رفاهی روستاییان افزود: زندگی در روستا نباید به معنای محرومیت از خدمات رفاهی باشد و خوشبختانه کارهای بزرگی در این خصوص انجام شده است.

معاون اول رییس‌جمهوری اهمیت اشتغال روستایی به منظور تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی را یادآور شد و اظهار کرد: منابع مورد نیاز این طرح‌ها توسط دولت تأمین شده است به طوری‌که 18 هزار میلیارد تومان با نرخ سود پایین در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که واحد تولیدی در روستا ایجاد کنند.

جهانگیری با بیان اینکه «برخی معتقدند پرداخت وام با سودهای پایین ممکن است موجب ایجاد امتیاز شود»، خاطر نشان کرد: پرداخت این امتیاز به منظور خدمت به روستا است؛ مهم این است که مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت کنند که کسی که وام می‌گیرد کار خود را تکمیل و به ایجاد اشتغال‌زایی و افزایش درآمد روستاییان کمک کنند.

وی با اشاره به اجرای 110 طرح اشتغال‌زایی در استان سمنان بر حمایت دولت از طرح‌های کوچک تاکید کرد و گفت: سیاست‌های ما در سال آینده متمرکز بر حمایت از تولید، حمایت از اشتغال و حمایت از معیشت مردم خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به موضوع تأمین افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به منظور حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: بانک‌های کشور اولویت تسهیلات دهی در سال 98 را به واحدهایی اختصاص خواهند داد که به دنبال تولید هستند؛ این در شرایطی است که تغییرات نرخ ارز باعث شده تا همه واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش بیشتری نیاز داشته باشند.

جهانگیری اجرای طرح‌های روستایی، احیای بافت‌های فرسوده، حمل و نقل و حمایت از تولید را به منظور افزایش اشتغال در سال 98 ارزیابی و تاکید کرد: دغدغه دولت صیانت از شغل‌های موجود و ادامه حیات واحدهای تولیدی به منظور ایجاد اشتغال جدید است تا حد زیادی برنامه‌ها نهایی شده و مجوزهای لازم را در این خصوص از مجلس شورای اسلامی اخذ کرده‌ایم.

معاون اول رییس‌جمهوری از 25 قلم کالا به‌عنوان نیاز اصلی و ضروری مردم که در دستور کار دولت قرار گرفته یاد کرد و گفت: به هر میزان ارز لازم باشد برای تامین نیازهای مردم و رفع دغدغه‌ها اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به تولید 2 میلیون و 400 هزار تن مرغ در کشور اظهار کرد: برای تأمین نیازهای مرغداری‌ها دولت 4 میلیارد دلار ارز مرغوب و درجه یک اختصاص داده تا هیچ مشکلی برای تولید کنندگان دامی و طیور از بابت تامین نهاده‌های دامی پیش نیاید.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه‌ای از بابت تأمین این کالاها داشته باشند، به برخی از سو مدیریت‌ها در ایجاد مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: اصرار دولت و مدیران و دلسوزان این است که باید این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود. دولت منتقدان خود را دلسوز می‌داند و با دیده احترام نظرات آنها را به منظور رفع اشکالات به کار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: آن چیزی که نگران کننده است تخریب دولت در شرایط جنگ اقتصادی است؛ تخریب روحیه و تهدید مدیران دولت در این شرایط ناشایست و نادرست است. ما می‌دانیم در شرایط سخت دولت بیشتر نیازمند حمایت نخبگان و تولید کنندگان است. به فضل الهی و با توجه به ظرفیت‌های موجود خواهیم توانست مشکلات را برطرف و اقتصاد کشور را پیش ببریم.

جهانگیری گفت: امروز در هر گوشه‌ای از کشور طرح‌های بزرگ چند ده میلیارد تومانی و طرح‌های کوچک در حال افتتاح است و این نشان می‌دهد که در کشور نشاط وجود دارد و در حال پیشرفت هستیم.

معاون اول رییس‌جمهوری در پایان با تاکید بر حل مشکل سد نمرود و تامین آب منطقه ایوانکی از پسا ب خاطر نشان کرد: اگر محدودیت آب استان سمنان برطرف شود این استان حتماً می‌تواند بار بزرگی از توسعه کشور و رفع مشکلات تهران بر دوش بگیرد.

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهوری حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به 67 طرح اشتغال روستایی در بخش کشاورزی استان سمنان گفت: خوشبختانه موضوع زنجیره تولید در استان سمنان در حوزه دام و طیور به خوبی فعال شده که مزیت آن حذف واسطه‌ها و رفع التهاب‌ها از بازار است.

وی با اشاره به اینکه ایران رتبه هفتم تولید طیور و ماکیان را در جهان در اختیار دارد گفت: در طول 5 سال گذشته میزان تولید تخم مرغ استان سمنان 100 درصد افزایش یافته و ما به دنبال برند سازی و صادرات محصولات هستیم.

حجتی با اشاره به اینکه 26 درصد جمعیت ایران در روستاها زندگی می‌کنند بر اشتغال‌زایی همراه با تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد و گفت: پرداخت 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای افزایش فعالیت در حوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و گردشگری روستایی باعث اشتغال 360 هزار نفر در روستاها خواهد شد. شواهد نشان می‌دهد از سال آینده شاهد افزایش نرخ مهاجرت از شهر به روستاها خواهیم بود که این اتفاق مبارکی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها